Öncelikle yeni eğitim öğretim yılının tüm eğitimcilere,öğrencilere ve ülkemize hayırlı olmasını diyorum. 2017-2018 Eğitim Öğretim yılı başlarken her yeni ile beraber bir umut ve heyecanda başlamış oluyor. Bu umut ve heyecan idarecilerde , öğretmenlerde ,öğrencilerde ve velilerde tatlı ve uzun bir maratona dönüşüyor.Yalnız bu eğitim öğretim dönemi diğer dönemlere nazaran daha çok yeniliklerle başlayacak gibi. En büyük yenilik ise ilk defa 1. 5.ve 9. sınıflarda uygulanacak olan yeni müfredat programı. Yeni müfredat programının uygulanması bakanlık merkez teşkilatında nasıl heyecan oluşturuyorsa; taşrada il ,ilçe , okul müdürlüklerinde ve özellikle 1. 5. ve 9.sınıfları okutacak öğretmenlerde de ciddi heyecan oluşturmuş durumda. Bakanlığın aylardır üzerinde çalıştığı müfredatla ilgili 5-6 eylül 2017 tarihlerinde 81 il ve ilçelerinde, yeni müfredat programı ile ilgili bakanlık, genel müdürlük ve daire başkanlıkları nezdinde toplantılar düzenleyerek sunumlar yapacak. Sunumlarla İl ,ilçe,okul müdürleri ve eğiticilerin eğitimi konusundaki hassasiyetleri, yeni müfredat programının önemini ve ciddiyetini göz önüne koymaktadır.Biz eğitimcilere düşen, tarihine , kültürüne bu kadar vurgu yapan bu yeni müfredatı, sahiplenmeli ve heba etmemeliyiz. Güçlü millet, güçlü devlet ancak iyi bir eğitimle mümkün olur. Ülke olarak birçok alandaki hızlı ilerleyişimizi eğitimde de sağlayabilirsek, uluslararası konjöktürde de ilk sıralarda yerimizi almış oluruz.
Bu konuda öğretmenlere ciddi iş ve görev düşmekte. Özellikle Müfredatın uygulayıcısı olan öğretmenlerde, programların istikrarlı bir şekilde yürütülmesine yönelik güven probleminin olmamamsı gerekmektedir. Öğretmenlere programın uygulanması noktasında, amirleri tarafından sonuna kadar destek sağlanması. Öğretmenlere , kısmen de olsa müfredat uygulamasında özgünlük payı bırakılmalıdır. Öğretmenlerin özellikle değerler eğitimi noktasında davranış ve hal dillerine dikkat etmeleri , öğrencilere örnek olmaları yani sözel anlatımdan ziyade davranışlarla anlatımları daha önemlidir.
MESLEKİ ÇALIŞMALAR (SEMİNER DÖNEMLERİ)
Her eğitim ve öğretim döneminde ki sene başı ve sene sonu mesleki çalışmalarla ilgili kısım. Bu seminer dönemleri genelde boş olarak geçer ve öğretmenin bilinçaltında da boş zaman geçirme diye yer ederdi. 2017-2018 eğitim öğretim dönemi, sene başı mesleki çalışmalara baktığımızda, çalışmaların ciddiyeti üzerinde durulmuş, öğretmenler için içerik olarak zengin seminer konuları hazırlanmış. Seminer dönemlerinde Öğretmenlere “öğrenmeyi öğrenmek” şuuru verilmeli.Öğretmenler bu seminerlerle alışa geldiği ve rutinleşmiş yöntemlerin dışına çıkmayı öğrenmeli.Tükenmişlik sendromlarından mesleki çalışmalarla kurtulabilmeli. Öğretmenlerin kişisel ve mesleki gelişimleriyle ilgili yapmaları gereken çalışmalarda, baş vuracakları kaynak kitaplar, izlenecek filmler, her öğretmenin kendi alanıyla ilgili mutlaka okuyacağı bir makale, okunan makalelerin raporlaştırılarak, il ilçe aracılığıyla bakanlığa gönderilmesi oldukça önemli. Okulların ve özelliklede öğretmenlerin özel alan ,pedagojik formasyon,bilgi ve görgülerini geliştirecek,yeni beceriler kazanarak, eğitim öğretim süreci boyunca karşılaşacakları problemlere çözüm üretmek için mesleki çalışmalara ciddi şekilde katılmaları gerekmektedir. Mesleki çalışmalar; öğretmenlerin işbirliğini geliştirerek iyi örneklerin paylaşılmasına da yardımcı olmaktadır. Tüm bunların olabilmesi için vicdani denetim ve kurumsal denetim mekanizmalarının devreye girmesi gerekmektedir.
Seminer konuları oldukça iddialı ;teknoloji ve madde bağımlılığı çok önemli.Bu başlık sene sonu seminer döneminde, yine mesleki çalışma konuları arasında olmasına rağmen okullarda fazla üzerinde durulmamıştı.İnşallah bu seminer döneminde üzerinde durulur.Kariyer rehberliği üniversite sınavına girecek adaylar için çok önemli ,ergenlerle iletişim.Öğrencilerin yıllardır akademik başarının yanında ihmal edilen sosyal ve kültürel etkinliklerin başarıya etkisi,öğrencilere çevre bilincinin kazandırılması konusu önemli,liderlik ve örgüt kültürü,değerler eğitimi çok önemli,kaynaştırma eğitimi ,kapsayıcı eğitim çok önemli konular. Bu seminer dönemini öğretmenler iyi bir şekilde değerlendirebilirlerse , eğitim öğretim dönemi boyunca öğretmen ve öğrenciler için verimli ve kolay bir dönem olacaktır.O zaman diyoruz ki ŞİMDİ EĞİTİM VAKTİ.