Ürün fotoğrafçılığı, profesyonel fotoğrafçılar tarafından tanıtım amacıyla çekilmiş ürün fotoğraflarıdır. Tanım gereği basit görünse de fotoğraf çekilirken ve çekildikten sonra tamamlanması gereken birçok işlem vardır. Ürün fotoğrafları çekerken amaç, ürünün tüm detaylarını olabildiğince göstermektir. Bu nedenle bu fotoğrafların doğru arka planda profesyonel fotoğraflar çekebilen biri tarafından doğru ışıkta çekilmesi gerekmektedir. Ürün fotoğrafçılığı pazarlama endüstrisine doğrudan katkı sağladı. Pek çok farklı ürünü pazarlayan büyük zincir mağazalar, olağanüstü ürünlerini tanıtmak için düzenli olarak ürün tanıtım broşürleri hazırlamaktadır. Ürünün kendi özellikleri dikkate alınarak, bu kılavuzlarda anlatılan her bir ürün, değiştirilmiş fotoğraf koşullarında çekilmiştir. Ürün fotoğrafçıları da bilgi ve deneyimlerini bu düzenlemeleri yapmak için kullanabilen kişilerdir. Ürün fotoğrafı çekerken en önemli nokta ürün fonksiyonlarını yansıtmaktır. Fotoğrafları izleyen kişilerin tercihlerini etkilemek için ürünü tam olarak değerlendirebilmeleri sağlanmalıdır. Farklı ürün türlerine göre çekime hazırlanın. Her ürünün aynı şartlarda fotoğrafını çekmek mümkün değildir.

E-ticaret, geleneksel işletmelerin sahip olduğu fiziksel mağazaları İnternetin sanal alanında dijital mağazalara dönüştürdü. Kişiler ihtiyaç duydukları ürünleri satın almak için ziyaret ettikleri mağazadaki ürünleri kontrol ederek karar verebilirler. Dijital bir mağazada verebilecekleri tek karar, web sitesine yüklenen ürün fotoğraflarını görüntülemektir. Bu durumun bir dezavantaj haline gelmemesini sağlayacak en önemli şey müşterilere gösterilen ürün fotoğraflarının kaliteli ve ilgi çekici olmasıdır. E-ticaret ile ürün fotoğrafçılığı arasındaki yakın bağlantının nedeni budur. E-ticaret profesyonellerinin, ürün fotoğraflarını en yüksek kalitede sanal mağazalarına yükleyebilmek için profesyonel fotoğraflar çekebilen ürün fotoğrafçılarına ihtiyacı vardır. E-ticaret sitelerinin temel başarısı, ürünlerinin görsel detaylarını müşterilere nasıl göstereceklerini belirler. Siteye giren kullanıcılar istedikleri ürünlerle ilgili yeterli miktarda ve kaliteli fotoğrafları göremediklerinde siteye olan güvenleri olumsuz etkilenecektir. Böylelikle yerinde ürünlerin tercih oranı da azalmaktadır. Fiziksel mağazanın koridor düzenine ve ürünlerinin teşhirine odaklanması gibi, sanal mağaza da düzen için ürün fotoğrafları sağlamalıdır.

Öneriler

Ürün fotoğrafları çekerken dikkat edilmesi gereken bazı önemli noktalar vardır. Farklı ürün tiplerine göre farklı aydınlatma koşulları, arka plan ve lens seçenekleri ve kamera ayarları kullanılmalıdır. Ek olarak, aşağıdaki önemli öneriler de sağlanabilir. Fotoğraf parlak ve net olmalıdır: odak fotoğrafın konusu üzerinde olmalıdır. Bu nedenle ürüne odaklanılarak tüm detaylar görüntülenebilir. Fotoğraf çekmenin amacı budur. Net olmayan ürün fotoğraflarının kullanılması tavsiye edilmez. Aynı zamanda, alan derinliği fotoğrafı çekilen ürünü vurgulamak için kullanılabilir. Arka planı bulanıklaştırarak ürünü arka plandan ayırmak görsel efekti artıracaktır. Çekim sırasında kullanılan ışık çok önemlidir. Işık sadece ürün fotoğrafçılığının en temel öğesi değil, aynı zamanda fotoğrafın her alanında en temel unsurdur. Ürünün kolay görülebilmesi için aydınlatılması gerekir. Bunun için birden fazla ışık kaynağı kullanılmalıdır. Fotoğraftaki patlamaları veya karanlık alanları önlemek için ışık kaynağı doğru açı ve mesafeye yerleştirilmelidir.