Dijital dönüşüm artık kaçınılma bir hale geldi. Gündelik hayatın tam da merkezinde yer alan teknolojik gelişmelerin, iş dünyasını etkisi altına almaması imkansızlaştı. Sektör fark etmeksizin dijital dönüşüm iş dünyasının da merkezinde yerini aldı ve dijital dönüşüme ayak uyduramayan sektörler ise kaybolmaya yüz tuttu.
Özellikle perakende sektörünü yakından ilgilendiren dijital dönüşüm, iş dünyasının önemli oyuncuları, uzun süredir akıllı işletmelere dönüşmenin yollarını arıyor. Bulut teknolojileri, büyük veri ve yapay zeka gibi birçok yeni teknoloji ise şirketlerin iş süreçlerini daha dayanıklı hale getirmelerinde aracı oluyor.
İş dünyasının trendlerini yakalamak, gelişen teknolojinin izini sürmek ve iş süreçlerini iyileştirmek isteyen işletmeler yeni teknolojiler ile dijital dönüşüm süreçlerini hızlandırıyor.
DİJİTAL DÖNÜŞÜM NEDİR?
Dijital dönüşümü birkaç teknolojiye indirgemek mümkün değildir ancak web 2.0, mobil, genişbant internet, bulut bilişim, dijital medya, büyük veri, yapay zeka, artırılmış gerçeklik, nesnelerin interneti ve 3B yazıcıların çığır açan etkisi yeni bir dönem başlatmıştır.
Dijital teknolojiler ile ilk olarak anolog kayıtlar dijital ortamda işlenir hale getirilmiş (otomasyon) ve süreçler dijital ortama aktarılmıştır (e-hizmet). Gelinen noktada ise tüm kurumsal varlıklar ve paydaş ilişkileri dijital ortamda yeniden tanımlanmaktadır (dijital dönüşüm). Dijitalleşme süreci tek yönlü olmayıp, organizasyonlar yeni teknolojiler ile her zaman otomasyonlarını daha verimli kılabilmekte ve hizmetlerindeki dijital teknoloji deneyimini iyileştirebilmektedir.
Dijital dönüşüm, yeni koşullara ve beklentilere uyum sağlamayı ve çevikliği gerektirdiğinden, en başarılı organizasyonlar dahi dönüşümünü tam olarak tamamlamakta zorluk çekmektedir. Dijital dönüşüm süreci kolay değildir.
AKILLI PERAKENDECİLİK
Özellikle büyük şehirlerde adeta zamanla yarışılmaktadır. Örneğin, yaşadığımız ülkede İstanbul şehrine bakacak olursak pek çok şehir problemiyle karşılaşırız. Trafik vardır, insanlar işe giderken yolda çok fazla zaman harcamaktadır. Özellikle İstanbul gibi büyük şehirlerde yaşayan insanlar için çevrimiçi süpermarketler büyük kolaylık sağlayacaktır. Çünkü bu uygulamalar ile zamandan tasarruf edilir. Siteye girdiğinizde ihtiyacınız olan ürünleri rahatlıkla bulabilirsiniz ve aradığınız ürünlere benzer ürünler karşınıza çıkar, site ihtiyaçlarınızı belirlemenizi yardımcı olur. Tıkla ve topla metoduyla alışveriş yapabilmek, teknolojiyi kullanmayı bilen ama evden çıkamayacak durumda olan yaşlı ve engelli insanlara da büyük kolaylıklar sağlayacaktır.
İnsanlar için çevrimiçi alışverişi en çekici kılan sebepler geniş ürün yelpazesi bulunması, konforlu ve kolay olmasıdır. Ancak kolaylık her şey değildir. Tüketiciler, yalnızca çevrimiçi oldukları takdirde geç teslimat, yanlış ürün getirilmesi ya da güvenilirlik problemleriyle uğraşmak istemezler. Bugüne kadar, az sayıda perakendeci, mahalle bakkalından web'e geçmek için tüketicilere zorlayıcı bir sebepler verdi. Endüstri 4,0 ‘ın hayatımıza soktuğu inovatif yaklaşımlar müşterilerin endişelerini geçirecek düzeydedir. Zaten önemli olan da bu pazardaki şirketlerin müşterilerine en iyi hizmeti sağlamasıdır. Bu hizmet de çağımızın büyük devrimi olan Endüstri 4.0 ‘ın getirileriyle sağlanacaktır. Online perakendecilikte robotların, nesnelerin internetinin yapay zekâ ve artırılmış gerçekliğin, hızlı internetin, büyük verilerin ve akıllı otomasyonun kullanımı insani hataları neredeyse sıfıra indirecektir.