Marka, bir işletmenin tüm varlıklarını temsil eden ve benzer mal ve hizmetleri diğer işletmelerinkilerden ayırt etmek için kullanılan ayırt edici bir ticari markadır. Bir işletmenin iş hayatında önemli rol oynayan ve kimliğini yansıtan marka, tüketicilere ürünün kaynağını gösterir, bir kalite işareti ve tanıtım aracıdır. Kelimeler, harfler, sayılar, şekiller, sesler ve renkler (adlar ve soy adlar dahil), bazı veya tüm kombinasyonlar ve hatta malların şekli veya ambalajı da teknik bir zorunluluk olmadığı sürece ticari marka olarak tescil edilebilir. Kısacası ticari marka, bir teşebbüsün mal ve / veya hizmetlerini, kişisel isimler dahil olmak üzere başka bir teşebbüsün mal ve / veya hizmetlerinden ayırabildiği sürece, özellikle kelime, rakam, harf, rakam, örneğin ürünün şekli veya ambalajı ürünler çizilerek sergilenebilir veya baskı yoluyla sergilenen bir ürün, basılabilen ve çoğaltılabilen herhangi bir logodur.
Markanın Önemi
Marka işletmenin ürünü olduğu için risk, kar ve rekabet avantajı açısından anlamlı değere sahiptir. Bu bakımdan aşağıdaki nedenlerle kurumsal karar alma alanında önemli bir konuma sahiptir. Güçlü markalar pazara erişimi engeller. Her araç güçlü bir marka satmak ister. Stokta var. Bu aynı zamanda kanaldaki işletmelerin gücünü de belirler. Marka güçlü ise rakip markalardan müşteri çekebilir. Güçlü müşterileri olan müşteriler, daha iyi talep tahmini sayesinde pazarlama bütçelerini daha sağlıklı hale getirebilirler. Bu onlara maliyet avantajı sağlar. Güçlü markalara sahip şirketler, markalarını daha yüksek fiyatlarla satma fırsatına sahiptir. Uluslararası pazarda güçlü bir markanın başarılı olması muhtemeldir. Güçlü bir markaya güvenen şirketler, o markayı sattıkları diğer ürünlere de getirebilir. Böylece sinerjik bir etkiye sahip olabilirler. Güçlü markalar, zayıf markalara göre daha yüksek bir pazar payına sahiptir. Güçlü bir marka, tüketicileri otomatik satın alma davranışını benimsemeye yönlendirebilirken, bir rakibin markası bu davranışı seçen tüketicileri seçici satın alma davranışına yöneltebilir.
Marka Hikayesi Oluşturma
Bir şirket için en önemli oluşum süreçlerinden biri kendi markasını yaratmaktır. Doğru marka adı, doğru hikâye ile birleştiğinde bu, şirketin gerçek hikayesinin başladığı anlamına gelir. Marka hikayesinde yer alan form, insanların bulduğu ve kullandığı ürünlere dair ipuçları veriyor. Her marka için bir isim oluşturmak, en önemli oluşum noktalarından biri olarak bilinir. Çünkü ne kadar büyük ya da küçük olursa olsun kullanılan tüm ürünlerin en önemli noktası marka ismidir. Marka hikayesi kadar ürünün hazırlanması, içeriği ve malzemeleri de önemlidir. Bir marka hikayesi yaratmak, markalı ürünler satmaktan ve sanatsal bir yapı oluşturmaktan daha etkilidir. Her üretim alanında markanın oluşumunu sağlamak için önemli değerler bir araya gelip harmanlandığında büyük bir hikâye ortaya çıkıyor. Her marka için, ne kadar büyük veya küçük olursa olsun, bir dizi etkinlik veya hikâye vardır.