Günümüzde marketing son derece önemli bir hale gelmiştir. Bunun temel sebebi internettir. İnternetin neredeyse her eve girmesi ile birlikte internet üzerinden yapılan ticaret de yaygınlaşmıştır. Öncelikle ABD’de ortaya çıkan bu durum daha sonra bütün dünyaya yayılmış ve artık günümüzde hangi şehirde, ülkede ve kıtada olunması fark etmeksizin marketing işlemi son derece kolay bir şekilde yapılabilmektedir. Bu anlamda önceleri insanlar birçok anlamda internetten yararlanırken günümüzde ise bu durum aynı zamanda firmalar için de önemli hale gelmiştir. İnternet sayesinde internet siteleri ve marketing sayesinde firmalar kendilerini bu anlamda daha iyi bir şekilde lanse edebilir ve daha tercih edilebilir bir hale gelebilir.
Bir diğer ismi ise e-mail marketing olan gmail marketing, Gün içerisinde farklı markalardan çeşitli indirimler, bilgiler ve promosyonlar. İçeriği olan bir e-posta aldık. Bazı insanlar bizi gelen kutularında bulsa da diğerleri spam kutusuna sıkışmış ve modası geçmişti. E-posta ile pazarlama, belirli bir hedef kitleye ulaşmak için e-postanın marka tanıtımlarında, bilgilerinde ve kutlama mesajlarında kullanılmasıdır. E-posta pazarlama, zamanın iletişim teknolojisine dayalı reklam ve tanıtım sağlayan, yatırım getirisi en yüksek olan ve hedef kitle ile etkileşime giren dijital pazarlama yöntemlerinden biridir. E-postalarla uğraşmak için bütün bir gün harcamanıza gerek yok, ancak en çok ödülü sağlam bir yol haritasında uygun bir maliyetle alabilirsiniz.
Günümüzde tüketiciler sadece müşteri olarak adlandırılmak istemiyor. Bu noktada marka büyük bir paya sahip. Markalar, tüketiciye müşteri hissi vermeden, tüketiciyi marka hakkında konuşturmalı, bilgilendirmeli ve deneyim süresince şirkete dahil etmelidir. Yani web sitesini ziyaret eden kullanıcılar alışverişe başlamadan önce sosyal ağlarda yakalanmalı, daha sonra müşteriye dönüştürülmeli ve bu müşteriye alışveriş sürecinden sonra marka hakkında konuşturulmalıdır.