Değerli kardeşlerim birinde belli bir alacağı olan kimse, bunun bedelini ya da kendisini alamadığı takdirde mahkeme kararıyla malını geri alabilir.

Hatta aynı malını birisinin yanında bulan kimse, onu almaya herkesten daha layıktır.

Ancak iyi niyetli olup ödeme yapamayan kimselere mühlet vermek faziletli ve mürüvvete uygun bir davranış olur.

Fakat suistimal eden, hakszılığı şiar edinmiş kimseler olursa bu sefer de malı korumak fazilet ve mürüvvete uygun olur.

Peygamberimiz (aleyselatuveselam) şartlı satışları yasaklamıştır.
(bk Nesai, Büyu' 73) Ancak bir satış içinde iki satın yasak olması  'mutlak yasak' değildir.

Şartlı satışların üç çeşidi vardır:

1. Alıcı ve satıcıya zarar veren şartlı satış yasaktır. 

Yani, 'Bu binayı vakfetmek veya falana hibe etmek için sana sattım.

 şeklindeki bir akit batıldır' geçerli değildir.

2. 'Şu malı senin faydalanman için sattım' gibi şartlar da geçerli değildir.

3. İki tarafın veya taraflardan birinin faydasına olan satışlardır. 

Bu malı üç gün muhayyer kalmak şartı ile sattım' demek gibi. 

Zira bu durumda alıcı muhayyerdir.

Üç gün içinde malı geri iade edebilir. Bu satış geçerlidir. 

SELAM VE DUA İLE İNŞALLAH