Gaziantep son yıllarda artan araç sayısı ile beraber trafik sorunu ciddi bir şekilde artmaya başladı. Özellikle akşam iş çıkışı saatlerinde artan yoğunlukla çekilmez haller alabiliyor. Geçtiğimiz günlerde açıklanan Motorlu kara taşıtları sayılarının da Gaziantep bazın da atması bunu anlatıyor. Şehir merkezi alternatif yolların azlığı ve yeni alternatif güzergahların artmaması bu durumu daha da zorlaştırıyor. Bazı güzergâhlarda sola dönüşlerin yasaklanması ile beraber bir nebze çözüm olsa da artan şehir nüfusu ile beraber artan araç sayısı bu trafik yükünü daha yoğun bir hale getiriyor. Şehrin merkezi olarak bilinen büyük mahallelerin genişletilmeden her yıl artan taşıt sayısına ev sahipliği yapması çok ilginç bir durum. Belki de 20 yıl önce trafiğin yoğun olduğu caddelerde 30-40 araç varsa şimdi 100 aracı veya daha fazlasını buluyor. Kamu kurumlarının iş çıkışı saatlerinde ister istemez trafik daha da zorlaşıyor. İpekyolu şehrin ulaşımında önemli bir rol oynuyor.  Şehri bir ucundan diğer ucuna bağlayan ya da ara bulvarlardan bir diğer bulvara çıkan yollar arttıkça bu durum daha kolay aşılacaktır.