Günümüz teknolojileri sebebiyle birçok farklı sosyal medya uygulaması işletmeler tarafından kullanılmaktadır. Bunların başında ise tiktok uygulaması gelir. Bazılarımız Tiktok videolarını izlerken gözlerimizi devirebilir ama bununla yüzleşelim, bu son sosyal medya uygulaması bağımlılık yapmayacak. İster komik komedi kısa filmleri ve düetleri, ister saçma tepkiler ve komik evcil hayvan videoları olsun, Tiktok dünyayı kasıp kavurdu ve bu platformun şaşırtıcı yanı herkesin yaratıcı olmasına izin vermesidir. Tiktok, App Store ve Google Play'de 1,5 milyardan fazla indirildi ve 269 Şubat 2019'da küresel uygulama indirme sıralamasında dördüncü sıraya yükseldikten sonra sadece 4 yılda inanılmaz bir büyüme elde etti. İnanılmaz büyüme trendi göz önüne alındığında, şirketlerin bu umut verici platformu sosyal medya pazarlama stratejilerine dahil etme zamanı geldi.
Tiktok Nasıl Çalışır?
Yüzeyde, Tiktok bir ruj senkronizasyon uygulaması gibi görünüyor, ancak daha birçok özellik var. Platform, kendini ifade etmeye odaklanmıştır ve orijinal ve ilgi çekici içerik oluşturmayı amaçlamaktadır. Kullanıcıları yaratıcılıklarına dokunmaya ve onlara neşe getirebilecek şeyler yapmaya teşvik eder. Tiktok, kullanıcıların 3 ila 60 saniyelik kısa videolar oluşturmasına izin verirken sürükleyici ve ilgi çekici bir deneyim sunar. İlginç bir şekilde, ortalama bir kullanıcı her gün Tiktok'ta 52 dakika geçiriyor ve bu diğer sosyal medya platformlarının çoğundan daha yüksek. Bu, Tiktok'un içerik oluşturma, iyileştirme ve önerileri optimize etmek için akıllıca yapay zeka kullanımına bağlanabilir.
Tiktok'u Kim Kullanır?
Tiktok’un küresel hedef kitlesinin yüzde 50'si 18 ila 24 yaşları arasında yüzde 34'ün altında ve% 26'sı olduğundan bu sosyal medya uygulaması Gen Z arasında çok popüler. Bununla birlikte, Tiktok hızla gelişti ve yavaş yavaş yetişkinler tarafından benimsendi. Ayrıca, birkaç pazarlamacı Tiktok'u ciddiye aldığından, markanıza katılmak ve tanıtmak için Tiktok'a atlamak ve ilk hamle avantajını elde etmek (hedef kitlenizdeyse) en iyisidir.
Markanızı Pazarlamak İçin Tiktok'u Nasıl Kullanabilirsiniz?
Tiktok, markanızın ilginç yönünü göstermek için harika bir araçtır. Mürekkep püskürtmeli görüntüler için mükemmel bir alan yok. Platform, deneyim ve kendiliğindenlik yoluyla izleyiciyle kişisel bir bağlantı kurmayı amaçlamaktadır. İyi haber şu ki, Tiktok markalara görünürlüğü artırmak, kullanıcıları eğitmek ve kandırmak ve ürünlerini veya hizmetlerini tanıtmak için ilginç ve avangart içerik oluşturmaları için geniş fırsatlar sunuyor. Marka organik pazarlama için Tiktok'u bu şekilde kullanıyorsunuz.
Montajlar oluşturun: Müzik, Tiktok'ta ayrılmaz bir rol oynar. Hemen hemen her video, videoya mükemmel bir şekilde uyma eğiliminde olan akılda kalıcı şarkılarla tamamlanır. Dahası, Tiktok doğrudan Apple Music'e (ve diğer dağıtımcılara) bağlanarak seçtiğiniz müziği bulmanızı inanılmaz derecede kolaylaştırır.
Düet özelliğini kullanın: Tiktok'taki bir diğer popüler içerik türü "düet" gönderileridir. Duetler, kullanıcıların bir video kaydetmesine ve başka bir kullanıcının Tiktok videosuyla birlikte oynatmasına olanak tanıyan bölünmüş ekran videolardır.
Etkileyicilerle iş birliği yapın: Influencer marketing, farkındalık yaratmak ve yeni kitlelere ulaşmak için her zaman güçlü bir araç olmuştur, öyleyse Tiktok influencer marketing neden geride kalsın? Bu sosyal platformun sunduğu demografiyi göz önünde bulundurarak, Tiktok etkileyicileri ve içerik oluşturucuları ile iş birliği yapmayı düşünmelisiniz.
Eğilimlerden ve zorluklardan yararlanın: Tiktok'ta görünürlük kazanmanın büyük bir kısmı, devam eden trendlerden ve zorluklardan yararlanmaktır. Bu, çoğunluğa atlamak, eğlenceli içerikler oluşturmak ve dikkat çekmek için harika bir yoldur. Hashtaglere göz kulak olmanın yanı sıra, uygulamada trend olan şarkıları aramalı ve bunları kendi Tiktok videonuzu oluşturmak için kullanmalısınız.