Modern toplumda tüketim sadece fizyolojik ve temel ihtiyaçları karşılamayı amaçlamaz. Hazcı tüketimi incelemeden önce, konuyu daha etkili anlamak için hazcılık kavramını incelemek daha etkili olacaktır. Hedonizm, "en yüksek düzeyde zevk, zevk arayışı olan bir yaşam tarzı" olarak tanımlanır.
Hedanik (hazcı tüketim), arzuların ve fantezinin, yarı kurgunun ve arzuların sürekli olduğu, tatmin edilmesinin imkânsız olduğu, duygudan çok duygu ile hareket etme eğiliminde olduğu bir tüketim şeklidir. Hedonik tüketimde mutluluk ve mutluluk getiren şey, tüketicilerin ihtiyaç duydukları ürünleri alamamasıdır. Tüketici istediği ürünü elde ettiğinde üründen aldığı zevk ortadan kalkar, tüketici yeni bir ürün arar ve sürekli bir tüketim döngüsü oluşur.