Türkiye’nin 9. büyük şehirleri arasında yer alan Gaziantep ilimiz en çok gelişen ve büyüyen şehirlerarasında yer alırken trafik konusunda sınıfta kalıyor.
Yapılan araştırmalara göre 2 milyon 69 bin 364 nüfusa ulaşan Gaziantep alınan iç ve dış göçleri göz önünde bulundurduğumuzda trafik çilesi büyük sorun teşkil ediyor. Açıkçası hep merak etmişimdir çevre ve şehircilik, kentleşme ve planlama, karayolları gibi yetkili mercilerdeki yetkililerimiz; hiç mi gelişmiş Avrupa ülkelerine gitmemişler? Günümüz 21.Yüzyıl'ında bu kadar kötü bir planlama ve çalışma yapılmamalı diye düşünüyorum. Almanya gibi gelişmiş ülkelere gidiyorsunuz. Hayranlıkla izliyorsunuz.
Araç sayıları zannediyorum ülkemizin 1,5 katı, araç fiyatları ve yakıtları ülkemize nazaran bedava olmasına rağmen alt yapılarının sağlam olmasından dolayı mükemmel bir trafiğe sahipler. 2 gün önce Başpınar Organize Sanayi Bölgesi'nden akşam 18:00 saatleri sıralarında yola çıktım trafik felç durumdaydı. Birçok arkadaşa sordum bu trafik yoğunluğu sadece bu güne mi mahsustu? Hayır Şükrü bey, sabah ve akşam mesai saatlerinde her gün aynı çileyi yaşıyoruz diye cevap aldım.
Peki, sadece organize bölgesi mi? Tabi ki hayır. Şehir merkezi, ipek yolu, beylerbeyi, KÜSGET ve birçok bölgede trafik çilesi kaçınılmaz oluyor. Lütfen ama lütfen çevre ve şehircilik planlaması, kentleşme planlanması ve imar planı yapılırken en az dört şeritli yollara ve olası deprem ve afetlere karşı yeşil alanlara insanların toplanabileceği sığınabileceği parklara daha fazla önem verilmeli. Mevcut tramvay ve yeni metro yeterli olmamakla birlikte, daha hızlı ve sonuç verici çözümlerle trafik çilesinden kurulup daha yaşanılabilir bir Gaziantep de yaşamak dileğiyle; yetkililerimizden bu konularda destek bekliyoruz.