Stratejik plan, 100 binden fazla paydaşın görüşleri doğrultusunda şekillendirilerek, önceki dört yılın değerlendirilmesiyle belirlenen zayıf noktalara odaklanıyor. Plan, önümüzdeki dört yıl için belirlenen 7 amaç ve 33 hedefle öğrenci devamsızlığına dikkat çekiyor.
Devamsızlık Sorunu ve Hedefler
MEB'in 2024-2028 Stratejik Planı, özellikle devamsızlık sorununa çözüm odaklı hedefler belirliyor. Bu kapsamda, ilkokul ve ortaokul düzeyinde 20 gün ve üzeri devamsızlık oranının düşürülmesi hedefleniyor. İlkokulda yüzde 11,61 olan bu oranın yüzde 7'ye, ortaokulda ise yüzde 14,76'dan yüzde 10'a çekilmesi amaçlanıyor.
Öğrenci Gruplarına Göre Devamsızlık Hedefi
Planda yer alan verilere göre, Anadolu liseleri, fen liseleri ve sosyal bilimler liselerine devamsızlık sorunu önemli bir odak noktası. Bu okul türlerinde öğrenim gören her 100 öğrenciden 27'si 20 günden fazla devamsızlık yapıyor. Hedef, bu oranı 2028'e kadar yüzde 24,5'e çekmek olarak belirlendi.
Devamsızlık Nedenleri
Planın içeriğinde, devamsızlığı tetikleyen nedenlere de vurgu yapılıyor. Öngörülemeyen eğitim maliyet artışları, maddi imkansızlıklar ve eğitim ortamlarının öğrencilerin sosyal, kültürel ve sportif ihtiyaçlarını karşılamada yetersiz olması, devamsızlığın temel sebepleri arasında yer alıyor.
Çözüm Önerileri
Devamsızlık sorununun önlenmesi adına plan, rehberlik sistemlerinin güçlendirilmesine ve temel eğitimde sınav baskısı oluşturmayacak bir geçiş sistemine ihtiyaç olduğuna vurgu yapıyor.
MEB'in 2024-2028 Stratejik Planı, bu hedeflere ulaşmak için önümüzdeki dört yıl boyunca çeşitli politikalar ve uygulamalar geliştirmeyi amaçlıyor.