Günümüz dünyasında önce bilgisayarların hayatımıza girmesi, daha sonra internetin bu duruma dahil olması ile başlayan daha sonra ise internetin mobil cihazlarda son derece stabil bir şekilde çalışması ile birlikte artık iyice hayatımıza yerleşen internet sayesinde dijital danışmanlık adında bir meslek grubu da insanlığın hayatına dahil olmuştur. İnternetin insan hayatının tam olarak merkezine yerleşmiş olması ve artık günümüzde oldukça kolay erişebilir bir konumda olması, birçok firmanın dikkatini çekmiş ve firmalar zaman içerisinde kendi adlarına birçok internet sitesi kurarak dijital ortamlardan da insanlarla etkileşim içerisine girerek insanlarla iletişimlerinin kopmamasını amaçlamışlardır. Ki internet sayesinde amaçlarına ulaşmış ve zamanla kurdukları internet siteleri sayesinde daha fazla insan tarafından görülür hale gelmişlerdir. İşte tam da burada devreye internetin bu denli yaygın kullanımı ile insan hayatına giren ve yeni bir meslek olan dijital danışmanlık ve dijital danışmanlık hizmetleri girer. Dijital danışmanlar, bir diğer adıyla dijital pazarlama uzmanları, bir firmaların internet ortamında aktif olarak bulunabilmesini ve bu bulunabilirlik sırasında ise insanların ilgisini çekebilmesini sağlar. Dijital danışmanlık hizmeti sayesinde firmaların internet siteleri ya da pazarlamak istedikleri ürünler insanların karşısına daha çok çıkarak bir süre sonra insanların ilgisini çeker. Bu pazarlama taktiği ile ise birçok firma oldukça kar elde etmiş ve etmeye devam etmektedir. Bu sebeple internet ile insan hayatına dahil olan dijital danışmanlık hizmetleri günümüzde firmaların vazgeçilmezi haline gelmiştir.

Dijital Pazarlama Danışmanlığı Nasıl Yapılır?

Dijital mecralarda bir ürünü ya da verilecek olan hizmetin tanıtılmasını sağlayan dijital pazarlama danışmanlığı bunun yanı sıra ise markanın bilinirliğini ve insanlar tarafından daha fazla göze çarpmasını da sağlayan bu meslek aynı zamanda ölçülebilir, verimli ve esnek pazarlama imkanlarını da firmalara sunar. Birçok şekilde dijital pazarlama yapılabilir. Siteler, sosyal medya mobil aplikasyonlar, mail ve Google gibi arama motorları dijital pazarlama yapmak için oldukça aktif şekilde kullanılırlar. Dijital danışmanlıkta yapılması ya da yapılabilmesi gereken en önemli şey ise dijital pazarlama yapacak olan kişinin ya da firmanın karşısındaki kişi ya da firma ile son derece iyi bir şekilde ve koordineli çalışmasıdır. Tam anlamı ile karşısındaki kişi ya da firmaya uyum sağlayarak, karşı tarafın istek ve arzularının tam anlamı ile yerine getirilebilmesi son derece önemlidir. İnsanları tanımalı ve firmanın tanıtacağı ürünü ya da firmanın kendisini de bilerek insanların tam olarak nelere yönlenebileceğini saptamalı ve pazarlama stratejisini bunun üzerine inşa edebilmelidir. Bununla birlikte ayrıntılı olarak dijital pazarlama danışmanlık hizmetinde yapılabilecekler;

  1. Mevcut durumun incelenmesi: Firmanın danışmanlık hizmeti alamadan hemen önceki durumunun incelesi buna göre bir yol haritası çizebilmek için oldukça önem arz etmektedir. Bu incelemeler ile birlikte danışmanlık hizmeti alacak olan firmaya ait olan eksik ya da yapılan herhangi bir hata varsa bunun analizi yapılır ve doğru bir şekilde insanlara sunmak için raporlanır.
  2. Pazarlama stratejisi: Firmanın pazarlamak istediği ürün ya da hizmetin daha iyi bir şekilde insanlara ulaşabilmesi adına pazarlama stratejilerinin yeri oldukça önemlidir. Bu sebeple bu stratejilerin de oldukça akıllıca oluşturulması gerekir. Firmaların eksiklerinin tamamlanabilmesi ve yeni planlar geliştirilmesi adına belli bir strateji planı oluşturulmalıdır ve bu strateji son derece akıllıca düşünülmelidir. Bu stratejilerin firmalara sunulması ve ardından firmanın onayının alınması doğrultusunda stratejiler hayata geçirilmelidir.
  3. Planlama: Gerçekleştirilmek istenen bir faaliyetin ya da pazarlama stratejisinin planlaması da oldukça önemlidir. Bu sebeple gerçekleştirilmek istenen faaliyetin ya da pazarlama stratejisinin bir planı oluşturulmalı ve yapılacak olan uygulamalar ya da çalışmaların bu plana uygun bir şekilde yapılması gerekir
  4. Pazarlama çalışması: Planlanmış olan ve hayata geçirilmeyi bekleyen bütün çalışmaların ya da uygulamaların bu aşama dahilinde adım adım ve son derece titiz bir şekilde gerçekleştirilmesi gerekir.
  5. Pazarlamanın ölçümlenmesi: Yapılacak olan ya da hayata geçirilmiş olan herhangi bir pazarlama çalışmasının ya da uygulamasının belirli aralıklarla düzenli yani bir rutin dahilinde ölçümlenmesi ve firmaya olan faydalarının ya da zararlarının sürekli olarak değerlendirilmesi gerekir. Bu aşamada yanlış giden bir şeyler oraya çıkar ve bu sayede yanlış yapılan herhangi bir şey üzerinde iyileştirmelere yapılabilir.

Şeklindedir. Bununla birlikte internetin insan hayatının tam merkezine taht kurmasının ardından çok geçmeden insan hayatına dahil olan bir meslek olan dijital danışmanlık mesleğini icra edebilmek için gerekli olan birkaç pazarlama aracı vardır. Bunlar;

  1. Web sitesi
  2. SEO (Arama motoru optimizasyonu) aracı
  3. SEM (Arama motoru pazarlaması) aracı
  4. Sosyal Medya Platformları
  5. Viral Pazarlama aracı
  6. İçerik Pazarlama aracı
  7. Mobil Pazarlama aracı
  8. E-Mail Pazarlama aracı
  9. Inbound Pazarlama aracı
  10. Online İtibar Yönetimi aracı

Şeklindedir. Dijital pazarlama işlemi bu araçlar kullanarak gerçekleştirilir ve b araçların kullanımı oldukça önem arz etmektedir. Bu araçlarının birinin bile kullanımı bir danışmanlık hizmeti veren bir firma ya da kişi için büyük bir kayıp anlamına gelir. Çünkü bu durum danışmanlık yapılacak olan firmanın her alanda gerçek anlamda temsil edilmemesine sebep olabilir.

Dijital Pazarlama Danışmanlığı Neleri Kapsar?

Dijital danışmanlık hizmeti ve dijital pazarlama danışmanlığının adı üzerinde dijital ortamda olan her yer kapsama alanına girmektedir. İnternetin insana hayatına girmesinin hemen sonrasında insan hayatına dahil olan bu meslek, tamamıyla internet odaklı çalışır ve hem çalışma ortamı hem hizmet verdiği firmalar hem de hedef kitlesi tamamen internet üzerinden işlemektedir. Bu sebeple dijital pazarlama danışmanları için internet olmazsa olmaz bir şeydir. İnternet sayesinde firmalara hizmet verir ve birçok insana ulaşılmasını ve firma adının daha prestijli olmasını sağlar. Dijital pazarlama danışmanlarının aktif olarak çalıştıkları ortamlar ve dijital pazarlama hizmetinin kapsadığı alanlar ayrıntılı olarak;

  1. İnternet Sitesi: E-ticaret yapabilmek adına kullanılan ya da kullanılacak olan herhangi bir internet sitesi, forum sitesi, blog sitesi ve haber siteleri ile ürün listeleme mağazaları dijital pazarlama hizmetinin verildiği alanlardır.
  2. Arama motorları: Google, Yandex, Bing ve Youtube gibi arama motorlarında firma, marka ya da ürünün en üst sıralarda ve insanların gözüne sürekli olarak çarpması için yapılan çalışma alanlarıdır.
  3. Sosyal medyalar: Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest ve Linkedin gibi sosyal medya mecraları ve bu mecralara işlenen bütün içerikler dijital pazarlama danışmanlığı hizmeti kapsamında bulunur.
  4. Mail pazarlama: Planlama ve strateji aşamalarında belirlenmiş olan hedef kitleye gönderilen mailler doğru bir şekilde kurgulandığı zaman seçilmiş olan hedef kitlenin ilgisini çekecektir ve gönderilen postalara abone olan insanlar firmanın yakından takibini gerçekleştirirler.
  5. İçerik pazarlama: Blog metinleri, ürün açıklamaları, online broşürler ya da dergi gibi içerikler; seçilmiş olan hedef kitlenin firma tarafından tanıtılmak istenen ürüne ya da hizmete olan dikkatini arttırır.
  6. Mobil pazarlama: Günümüz teknolojisi ile birlikte akıllı mobil kullanımının artması ise birlikte mobil uygulama kullanımı da artmış ve bununla birlikte internet siteleri için planlanan ve uygulanan dijital pazarlama danışmanlığı hizmeti mobil uygulamalarla birlikte teknolojiye ayak uydurarak devam etmektedir.
  7. İtibar yönetimi: Dijital ortam kullanıcıları bir ürünü ya da hizmeti almadan önce o ürün ya da hizmetle ilgili olarak araştırma yaparlar yorum, şikâyet, beğeni, ürün puanı gibi konularda olumlu izlenim yaratılması son derece önem arz etmektedir.

Şeklindedir.