Gaziantep’te geçtiğimiz günlerde sosyal medyada birçok kullanıcı, doğalgaz faturalarının önceki dönemlere göre ciddi şekilde yükseldiğini belirtmişti. Vatandaşların yüksek fatura şikayetleri kentte gündem olmuştu. Konuya ilişkin Palmet’ten açıklama geldi.
Palmet’in sosyal medya hesabından yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi;
“PALMET Şirketler Grubu’nun Gaziantep ve Kilis Bölgesine doğal gaz arzı sağlayan şirketi GAZDAŞ Gaziantep’in online işlemleri, mobil uygulamaları ve e-devlet üzerindeki servislerinde yapılan Bilgi Teknolojileri sistemlerimizdeki planlı bakım ve iyileştirme çalışmaları nedeniyle geçici bir süre kullanılamamıştır. Bu süre içerisinde sayaç okuma ve faturalandırma işlemlerinde de gecikmeler yaşanmıştır.
Sistemlerimizdeki planlı bakım ve iyileştirme çalışmalarının tamamlanmasından sonra;
· 14.01.2025 tarihi itibarıyla abonelerimizin sayaç okuma işlemleri ekiplerimiz tarafından sahada yapılmaya başlanmıştır.
· Sistem çalışması süresince ödenemeyen ve son ödeme tarihi geçmiş olan faturalar için herhangibir gecikme faizi uygulanmamıştır.
· Sistem çalışması süresince okuma yapılamayan abonelerimizin sayaç okumaları en fazla 35 günlük tüketim tutarları üzerinden faturalandırılmıştır.
GAZDAŞ Gaziantep Bölgesinde 20.02.2025 tarihi itibarıyla abonelerimizin Şubat 2025 dönemi doğalgaz tüketimleri faturalandırılmaya başlanmıştır. Şubat 2025 dönemindeki fatura tutarı, Şubat tüketim miktarına Ocak 2025 döneminde faturalandırılmayan 35 gün tüketimi üzerindeki miktarın herhangi bir gecikme bedeli uygulanmaksızın ilavesi ile oluşmuştur. Ayrıca konut müşterileri doğalgaz birim fiyatları her ay için Botaş tarafından yayımlanmaktadır. Konutlar için tüketim miktarına bağlı herhangi bir kademe farkı bulunmamaktadır. Birim fiyatlar sabitttir ve GAZDAŞ Gaziantep web sitesinden görülmektedir.
Ülke genelinde mevsim koşullarından kaynaklı hava sıcaklıklarının ani düşmesi nedeniyle Türkiye toplamında 24.02.2025 tarihinde 333,7 milyon m³ doğalgaz tüketimi gerçekleşmiş ve günlük rekor kırılmıştır. Hava sıcaklıklarındaki ani düşüş dağıtım bölgemizdeki abonelerin günlük tüketim miktarlarında da artışa neden olmuştur.
Sistemlerimizdeki planlı bakım ve iyileştirme çalışmaları nedeniyle yaşanan tüm aksaklıklar sona ermiştir. Bakım ve iyileştirme çalışmaları süresince yaşanan aksaklıklara karşı tüm abonelerimize anlayışları için teşekkür ederiz.”