Türkiye’de iş gücü açığı büyürken, Gaziantep sanayisinde oto tamir ustaları kalifiye eleman bulmakta zorlanıyor. Aylık 40-50 bin TL maaş teklif edilmesine rağmen çırak ve kalfa açığı her geçen gün büyüyor. Ustalar, mesleklerin itibarsızlaştırılmasından ve gençlerin sanayiye yönelmemesinden şikâyetçi.

Oto Tamircileri Eleman Bulamıyor: Sanayi Alarm Veriyor

Gaziantep sanayi sitesinde çalışan ustalar, “çocuklarımız okusun, memur olsun” anlayışının sanayi sektörüne darbe vurduğunu belirtiyor. 12 yıllık zorunlu eğitim sisteminin, çıraklık yaşını ileriye taşıdığına dikkat çeken ustalar, mesleğe erken yaşta başlama geleneğinin kaybolduğunu ifade ediyor.

Yetişmiş Eleman Yok, Usta Yetişmiyor

Oto tamircisi Mehmet Yılmaz, sanayideki eleman sıkıntısına dikkat çekerek şu ifadeleri kullanıyor:

“Yanımızda çalışan ustanın aylık geliri 50 bin lirayı buluyor ama kalfa yok. Çırak da yetişmiyor. Bu işin geleceği tehlikede. Mesleği gençlere cazip hale getirmeliyiz.”

Yılmaz, çıraklık eğitiminin yeniden yapılandırılması gerektiğini vurgulayarak, gençlerin sanayiye teşvik edilmesi çağrısında bulundu.

Gençler Neden Sanayiye İlgi Duymuyor?

Oto tamir ustası İdris Demir ise, sektörün toplum tarafından “ağır, kirli ve zor” olarak algılanmasının gençleri uzaklaştırdığını belirtiyor:

“Herkes masa başı iş istiyor. Ancak oto tamirciliği öğrenen bir genç, ileride kendi iş yerini kurabilir ve çok iyi kazanç elde edebilir.”

Sanayi Sektöründe Hangi Meslekler Tehlikede?

Gaziantep başta olmak üzere Türkiye genelinde özellikle şu alanlarda ciddi eleman sıkıntısı yaşanıyor:

  • Oto tamir ve bakım

  • Motor ustalığı

  • Kaporta ve boya işleri

  • Elektrik ve mekanik servisler

Ustalar, çıraklık eğitiminin zorunlu eğitim sistemine entegre edilmesi gerektiğini savunuyor. Aksi halde sanayi meslekleri birkaç nesil içinde kaybolabilir.

Kaynak: Haber Merkezi