Son günlerde uzmanlar özellikle tüketici kredisi başvurusunda bulunacak ihtiyaç sahiplerine seslenerek “aldanmayın” uyarısında bulunuyor. Bu uyarının arka planındaki sebep ortaya çıktı. Bakanlık duruma el attı. Reklam kurulu yanıltıcı reklamlara yönelik rekor ceza uyguladı. Piyasada dolaşan ve gerçekçi olmayan indirimlere yönelik uygulanan ceza toplamda 32 milyon TL'yi aştı.
Özellikle bazı otomotiv firmalarının reklamlarında paylaşmış oldukları yüzde sıfır faiz oyunu ifşa edildi ve tüketicileri yanıltabilecek tüm bu bilgilere karşı firmalara cezai yaptırım uygulandı. Peki listede hangi sektörler yer alıyor?
İndirimli Satış Oyunu “Deşifre” Edildi!
Ticaret Bakanlığı herhangi bir kaygı gütmeden vatandaşlara uyarabilmek adına listeyi paylaştı. Hazır giyim sektöründe uygulanan indirimli satış oyunu deşifre edildi. Bazı ürünlerin ise reklamlarında gösterilen Türkiye'de kullanılmaması ve sıfır faizli oluşu ile ilgili yanıltıcı tüm ifadelerde kayıtlarda yer alıyordu. Yapılan incelemeler neticesinde 141 farklı dosyanın yaklaşık 131'i kurumsal olarak uygulanan mevzuata aykırı olarak kabul edildi.
Rekabet kurulunun paylaşmış olduğu karar neticesinde 131 aykırı reklam için toplamda 32 milyon 481.507 TL idari para cezası uygulandı. Peki tüketiciler bu noktada ne yapmalı?
Uzmanlara göre ekonomik olarak tercih edilen ürünlerin arka planında farklı bir gerçeklik bulunabilir. Genellikle firmalar kendi menfaatleri doğrultusunda itibarı zedeleme pahasına yanıltıcı reklam faaliyetlerine başvuruda bulunabiliyor. Hazır giyim sektörü ise bu listenin ilk sırasında yer alıyor. Teknoloji sektöründe de hatırı sayılır derecede fazla yanıltıcı reklam bulunduğu fark edildi.
Özellikle bankaların tüketici kredileri ile oto araç firmalarının 0 faizli kredi yalanına karşı vatandaşlar uyarıldı. Reklamda sunulan ana gerçeklik aslında müşterinin asıl talebini karşılamıyor. Özellikle teknoloji sektöründe bazı firmalar aynı kategori altındaki tüm telefonlar indirimdeymiş izlenimi verebiliyor.