Yurt dışında Black Friday yani Kara Cuma adıyla bilinen Türkiye'de ise Efsane Cuma ve Muhteşem Cuma isimleriyle kullanılan kasım indirimleri için mağazalar hazırlıklarını tamamladı. 24 Kasım'da birçok mağaza bir gün süren indirim kampanyalarını başlatacak. Bazı mağazalar için ise, indirim süresi 3-4 günü bulacak.


THD BAŞKANI YILMAZ’DAN EFSANE KASIM İNDİRİMLERİ UYARISI
Ticaret Bakanlığı da "efsane kasım indirimleri" adıyla yapılan kampanyalara ilişkin tüketicilere uyarılarda bulunurken satıcıların da indirimlerin başlangıç ve bitiş tarihleri ile sınırlı mal veya hizmetin miktarını açık ve anlaşılır şekilde belirtmesi gerektiğini bildirdi.
Bir uyarı da Tüketici Hakları Derneği Gaziantep Şube Başkanı Eczacı Bülent Yılmaz’dan geldi. 


TÜKETİCİ ALDATILABİLİYOR 
İndirim kampanyaları öncesinde vatandaşlara uyarılarda bulunan Yılmaz, “Maalesef her yıl Kasım ayında yapılan indirimlerde, önce fiyatları yükseltip, daha sonra indirim yapmış gibi göstererek, tüketici aldatılabiliyor. Tüketici burada fiyat analizi yaptıktan sonra satış işlemlerini en sona bırakarak bu tür olayların önüne geçebilir” dedi.
HER YIL ŞİKÂYET ALIYORUZ
Her yıl Kasım ayında yapılan indirimler neticesinde ise Tüketici Hakem Heyetine ve derneğe şikâyetler geldiğini belirten Yılmaz, ‘’Bizlere telefon üzerinden şikayetler geliyor. Ancak vatandaşlarımız kaymakamlıklarımıza ve E- devlet üzerinden fotoğraf ve fatura yüklemek şartı ile şikâyette bulunabilirler” dedi. 
Vatandaşları iade konusunda uyaran Yılmaz, ‘’Tüketicilerin online üzerinden yapılan alışverişlerde ürüne zarar vermemek kaydı ile koşulsuz 14 gün iade hakları vardır. Ancak mağazadan alınan ürünlerde böyle bir hak maalesef yok. Bu konuda yanlış bir algı var. Ürün kusurlu olmadığı sürece iade yapılamıyor.’’ ifadelerini kullandı. 
SOSYAL MEDYA ÜZERİNDEN ALIŞVERİŞ YAPMAYIN
Online satışlarda ise sosyal medya üzerinden alışveriş yapılmaması gerektiğini belirten Yılmaz, ‘’Vatandaşlarımız asla İnstagram ya da Facebook üzerinden alışveriş yapmamalılar. Çünkü dolandırılma gibi bir konuda biz de muhatap bulamadığımız için, daha doğrusu karşımızdakini kim olduğunu bilmediğimiz için tüketicilerimizin hakkını arayamıyoruz.’’ dedi.

MEHMET FENER

Editör: Aylin Cıkcık