Türkiye’de sosyal medya fenomenleri, markaların reklam bütçelerinden önemli bir pay alıyor. İnternet ve sosyal medya kullanımının artmasıyla birlikte influencerlar ya da fenomenler, markaların ürün ve hizmetlerini tanıtmak için tercih ettiği bir kanal haline geldi. Reklamcılar Derneği’nin verilerine göre, 2023 yılının ilk yarısında influencer pazarlaması için harcanan reklam tutarı 1 milyar 709 milyon TL’yi buldu. Bu rakam, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 140’lık bir artış gösterdi. Türkiye’de 170 bin civarında influencer olduğu tahmin ediliyor. Instagram, YouTube ve TikTok gibi platformlarda takipçi sayılarına göre değişen kazançlar elde eden influencerlar, 1 milyon 900 bin liraya kadar olan gelirlerinden vergi ödemiyor. Uzmanlar, influencerların çoğunun kripto para birimleri üzerinden ödeme aldığını ve bu yolla vergiden kaçındığını belirtiyor. 

İnfluencerların kazançları, takipçi sayısı, etkileşim oranı, içerik kalitesi, sektör ve marka gibi faktörlere bağlı olarak değişiyor. Örneğin, Instagram’da 100 bin takipçisi olan bir influencer, bir gönderi için ortalama 2 bin 500 TL, bir hikaye için ise ortalama 500 TL kazanabiliyor. YouTube’da ise 100 bin abonesi olan bir influencer, bir video için ortalama 5 bin TL, bir hikaye için ise ortalama 750 TL kazanabiliyor. TikTok’ta ise 100 bin takipçisi olan bir influencer, bir video için ortalama 3 bin TL, bir hikaye için ise ortalama 500 TL kazanabiliyor.