Gaziantep Valiliği’nin öncülüğünde, Gaziantep İl Millî Eğitim Müdürlüğü ve Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi’nin iş birliğiyle hayata geçirilen "Duruşunu Fark Et Kendini Keşfet" projesi "sağlıklı bireyler, güçlü toplum" anlayışına büyük katkı sağlamayı amaçlıyor. Projeye ilişkin

Gaziantep İl Millî Eğitim Müdürlüğünden projeye ilişkin paylaşılan bilgilendirme metni Şu şekilde;

“Gaziantep   Valiliği   koordinasyonunda   Gaziantep   İl   Millî   Eğitim   Müdürlüğü   ve Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi iş birliğiyle uygulamaya aktarılan “Duruşunu Fark Et Kendini Keşfet” projesi, Türkiye Yüzyılı eğitim vizyonunun temel ilkelerinden biri olan “sağlıklı bireyler, güçlü toplum” anlayışını somutlaştıran örnek bir girişim olarak dikkat çekiyor.

Proje, sınıf öğretmenlerinin duruş bozuklukları hakkında bilgi sahibi olmaları, ilkokul çağındaki   çocukların   doğru   beden   duruşuna   sahip   olmalarını   sağlayacak   egzersizlerin uygulama yöntemlerini kavramaları ve bu egzersizleri sınıf içinde öğrenciler ile yapmalarına yönelik   beceri   kazanmaları   suretiyle   ilkokul   çağındaki   çocuklarda   postür   (duruş) bozukluklarının önüne geçmeyi, sağlıklı duruş alışkanlıklarını kazandırmayı ve bu bilinci sürdürülebilir hale getirmeyi hedefliyor. Proje kapsamında; Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mustafa Özdal, Gaziantep İl Millî Eğitim Müdürü Dr. Erdal Kılınç, İl Millî Eğitim Müdür Yardımcısı Bedriye Soku ve Şahinbey İlçe Millî Eğitim Müdürü Eyüp Güneş’in katılımlarıyla Şahinbey Kongre ve Sanat Merkezi’nde düzenlenen bilgilendirme seminerinde Şehitkâmil ve Şahinbey ilçelerindeki tüm resmî ilkokullardan görevlendirilen 1. ve 4. sınıf öğretmenlerine postür (duruş) sağlığı konusunda eğitim verilmiştir. 282 okuldan 564 öğretmenin katılımıyla gerçekleştirilen seminerde, öğretmenlerimize çocuklarda doğru duruşu teşvik edecek etkinlik ve egzersiz bilgileri sunulmuş, uzun vadeli bir farkındalık oluşturmak için gerekli beceriler kazandırılmıştır. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin “Ontolojik Bütünlük” ilkesi gereği, bireyin beden ve   ruh   sağlığını   bir   bütün   olarak   ele   alan   bu   proje,   geleceğin   bireylerinin   bedensel farkındalığını artırarak daha sağlıklı ve güçlü bir toplumu inşa etmeye katkıda bulunmayı hedeflemektedir. Bu doğrultuda eğitim sistemimiz, yalnızca bilgi aktarımını değil, bireyin tüm yönleriyle gelişimini merkeze alarak çocuklarımızı hayat boyu sağlıklı ve bilinçli bireyler olarak yetiştirme misyonunu sürdürmeye devam edecektir. Bu projeyle, Cumhuriyetimizin yeni yüzyılına adım attığımız bu dönemde sağlıklı bir nesil yetiştirme çabası güçlü bir vizyonla hayat bulmuş, eğitimle toplum sağlığı arasındaki bağ daha da güçlendirilmiştir.”

Kaynak: Bülten