Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı tarafından CİMER faaliyetlerinde hizmet sunum kalitesini ve vatandaş memnuniyetini arttırmak, kurumlar arası iş birliğini artırarak uygulamada bütünlük sağlamak amacıyla CİMER personeline “CİMER Eğitim ve Bilgilendirme Toplantısı” düzenlendi.
Gaziantep Panorama 25 Aralık Müzesi Özdemir Bey Konferans Salonu’ nda düzenlenen eğitim ve bilgilendirme toplantısı, Gaziantep Valisi Kemal Çeber başkanlığında Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığında görev yapan eğitim uzmanları, kamu kurum ve kuruluşlarında görev yapan kurum amirleri ve personellerin katılımı ile gerçekleşti.
Açılış konuşmasını Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Halkla İlişkiler Dairesi (CİMER) Başkanı Durmuş Ersoy yaptı. Ersoy konuşmasında; “2018 yılında Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi’ ne geçilmesi ile beraber kamuda birçok yeni kurum kuruldu. İletişim Başkanlığı da bu kurumlardan bir tanesi. Kurulurken de edindiğimiz misyonlardan biri devletle millet arasındaki iletişimi güçlendirmek idi. Biz bugün ‘Devletle Millet Arasındaki Köprü’ sloganı ile başlattığımız CİMER’ i anlatmak için buradayız. 2006 yılında başlattığımız CİMER’ de başvuru sayımız her geçen gün artarak devam ediyor. Geçen seneyi 7 milyon 650 bin başvuru ile rekor sayıyla kapattık. Tabii bunda depremin etkisi büyük. Bu yıl da ortalama 4 buçuk milyon civarında olacağını öngörüyoruz. Toplumun tüm kesiminden başvuru alan bir sistem olması CİMER’ i özel yapıyor. CİMER’ i, bütün vatandaşlarımızın görüş ve önerilerini, eleştirilerini rahatça yapabileceği bir platform olma özelliğine getirdik. Bunu da mümkün olduğunda duyurmaya çalışıyoruz. Engelli olan vatandaşlarımızı da sisteme dahil etmek için Engelsiz CİMER’ i de hayata geçirdik. Bu minvalde geçen sene 3 bin engelli vatandaşımız başvuru yaptı. Biz bu platformda vatandaşlarımızın derdine çare bulmaya çalışıyoruz. Katılımlarınızdan dolayı hepinize teşekkür ediyorum.” ifadelerini kullandı.
Toplantıda konuşan Vali Çeber “Kıymetli mesai arkadaşlarım. Bizler her şeyin hızla geliştiği bir dönemde yaşıyoruz. Kamu sektöründe de bunu çok yakından hissediyoruz. İlk göreve başladığım dönemde yaptığımız birçok şeyi bugün artık yapmadığımızı görüyorum. Kamu hizmet standartlarının yükseltilmesi, vatandaş odaklı hizmet verilmesi, hak arama, vatandaşın devletle iletişiminin güçlendirilmesi, kamu hizmetlerine standartlar getirilmesi gibi kavramları son 20 yıldır çokça konuşuyoruz. Vatandaşın işini kolaylaştırmak ve vatandaşa daha iyi hizmet vermeye endeksli bir zihniyet dönüşümünü de son 20 yıldır yaşıyoruz. Vatandaşın devletle iletişim kurduğu, devletle konuştuğu, devlete derdini anlatıp devletten çözümü ile ilgili cevap aldığı yollardan birisi CİMER sistemi. CİMER; en etkili, en çok bilinen ve en çok başvurulan yöntem olarak öne çıkıyor. Devletin vatandaş ile, vatandaşın da devlet ile sohbet ettiği bir yer. Siz de o sohbetlerde görev alan mesai arkadaşlarımızsınız. Çok önemli bir iş yapıyorsunuz. Dışarıya çıkıp vatandaşlarımla beraber olduğumda artık ulaşılabilir bir devletten bahsediyor olmaları beni çok mutlu ediyor. Yani artık ulaşılamayan devlet kapıları, ulaşılamayan müdürler, ulaşılamayan kaymakamlar, valiler, belediye başkanları ya da devlet organları yok. CİMER’ e yapılan her bir başvuru bizim için son derece kıymetli. Çünkü vatandaş bizim velinimetimiz. Devlet olarak kurumsal varlığımızın nedeni olan vatandaşımıza hizmet etmek bizim görevimiz. Bu nedenle çok kıymetli bir iş yaptığınızı hatırlatmak istiyorum. CİMER’ i sadece bir şikâyet hattı değil, aynı zamanda bir teşekkür alanı, bir dertleşme alanı, devletin kendini test etme alanı olarak düşünüp, her türlü istatistiksel verinin de bizler için son derece kıymetli olduğunu bilerek, yapılan işlemlerin en doğru şekilde sonuçlandırılmasının önemli olduğunu değerlendiriyorum. Bu nedenle bu alanda görevli siz değerli mesai arkadaşlarımızı tebrik ediyor ve çalıştayın faydalı olmasını ümit ediyorum.” şeklinde konuştu.
Toplantı Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı’ ndan gelen eğitim uzmanlarının sunumları ile devam etti.