Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından hayata geçirilen Türkiye'nin ATM Merkezi Projesi (TAM), bugün itibarıyla 5 bin 200 ATM ile Türkiye genelinde hizmet sunan bir sistem olarak büyük başarı elde etti.

Bakan Mehmet Şimşek, projenin orta vadeli hedeflerine yönelik yaptığı açıklamada, "Proje ile orta vadede 500 milyon doları bulan tasarruf sağlanmış olacak." dedi.

YENİLİKÇİ YAKLAŞIM: TAM PROJESİ

Hazine ve Maliye Bakanlığı himayesindeki TAM Projesi, kamu bankaları ve kamu katılım bankalarının da dahil olduğu geniş bir yelpazede uygulanmaya başlandı. Bu proje, verimlilik ve tasarruf odaklı olarak geliştirilmiş olup, Türkiye'nin dört bir yanında 81 ilde hizmet sunma amacını taşıyor.

"Her alanda olduğu gibi bankacılık sektöründe de dışa bağımlılığı azaltmak ve verimliliği artırmak için yeniliklere imza attık." diyen Bakan Şimşek, donanım ve yazılım ihtiyaçlarını optimize ederek sektörde çığır açan bir adım attıklarını vurguladı.

ORTAK YÖNETİM İLE ETKİN VERİMLİLİK

Şimşek, her bankanın ATM yönetimi için ayrı yazılım geliştirme, lisanslama, saha hizmetleri, ve ATM operasyonları gibi maliyet kalemlerini ortaklaştırarak tek bir merkezden yönetilmesini sağladıklarını ifade etti. "Bugün itibarıyla 5 bin 200 ATM ile Türkiye'nin 81 ilinde hizmet veren bir sistem haline geldik. Aylık 35 milyar lirayı bulan 20 milyon adet finansal işlem gerçekleştiriliyor. Uygulanan ölçek ekonomisi ile altyapı ve işletim maliyetlerinde tasarruf ve verimlilik artışının yanı sıra finansal hizmetlere erişimde de büyük kolaylık sağlandı." şeklinde konuştu.

NAKİT OPTİMİZASYONU VE TASARRUF

Bakan Şimşek, projenin nakit optimizasyonu ile ATM'lerde bulunan nakit paranın etkin bir şekilde yönetilebildiğini belirtti. Fon gereksinimi ve buna bağlı maliyetlerin azaldığını vurgulayan Şimşek, proje tamamlandığında tüm bankaların optimize edilmiş ATM sayısının 19 bine ulaşacağını ifade etti.

"ATM ithalatı kaynaklı giderlerde önemli ölçüde azalma yaşanacak. Proje ile orta vadede 500 milyon doları bulan tasarruf sağlanmış olacak." diyen Şimşek, geleceğe dönük hedeflerinin de bu doğrultuda olduğunu belirtti.

TAM PROJESİ'NİN BENZERSİZLİĞİ

Şimşek, dünya genelindeki benzer projelerde kullanıcıların sınırlı işlemleri gerçekleştirebildiğini ancak TAM Projesi'nde bankaların tüm işlem setine erişim sağlanabildiğini söyledi. "Mevcut müşteri deneyimi korunarak 1000'i aşkın işlem gerçekleştirilebiliyor. Projemizin farklı kılan özelliklerinden biri de, işlemlerin her bankanın kendi sistemleri üzerinde değil, tek bir platformda yönetilen bir sistem üzerinde gerçekleştirilmesidir." dedi.

KULLANICI DOSTU VE MALİYET ETKİN

TAM Platformu'nda, üye banka müşterileri için temel bazı ücret ve komisyon uygulamalarının ortadan kalkması, kullanıcı maliyetlerini ve üye bankaların maliyetlerini önemli ölçüde azaltıyor. Şimşek, "TAM Projesi, teknolojisi ve mimarisi itibarıyla genişleme ve büyümeye açık bir platform olarak tasarlanmıştır. Bu da teknoloji çağında büyük bir avantaj sağlıyor." şeklinde açıklamada bulundu.

Kaynak: AA