Döviz kurlarındaki artışın etkisiyle sıfır otomobillere yansıyan yüzde 3 ila 7 oranındaki zam, ikinci el araç pazarını hareketlendirdi. Bu dönemde ikinci el araç almayı düşünenlerin acele etmeleri önem taşıyor, çünkü sektör temsilcileri mayıs ve haziran aylarında ikinci el araçlarda da fiyat artışı beklentisini dile getiriyor.

DÖVİZ KURLARININ ETKİSİYLE SIFIR OTOMOBİLLERE ZAM GELDİ

1

Döviz kurlarındaki artışın yansımalarıyla, 1 Mart itibariyle sıfır otomobillerde fiyat artışları yaşandı. Yapılan zamlar sonucunda, 2 milyon liralık bir sıfır otomobilin fiyatında ortalama 80 ile 120 bin lira arasında bir artış gözlendi. Bu durum, günümüzde 800 bin liranın altında sıfır otomobil bulunmamasına neden oldu.

İKİNCİ EL ARAÇLARDAKİ DURGUNLUK SONA ERDİ

2

Sıfır araçlara uygulanan zamlar, ikinci el araçları cazip hale getirerek alıcıların ilgisini bu yöne çekti. İkinci el piyasasında altı aydır devam eden durgunluk, fiyatlar üzerindeki baskıyı azalttı. Türkiye gazetesinin haberine göre, ikinci el piyasasındaki bu hareketlilik mayıs ve haziran aylarında fiyat artışlarına yol açabilir.

BAYRAM ÖNCESİ İKLİM

3

Galerici Yaşar Örnek, ikinci el pazarda altı aydır yaşanan durgunluğun sona erdiğini belirtti. Özellikle bayram öncesi dönemde talebin arttığını ifade eden Örnek, "Sıfır satışlar rekor kırıyordu, ancak 2 milyon liralık bir otomobile 80 ile 120 bin lira arasında zam geldi. Vatandaş da ikinci ele yönelmeye başladı." dedi. Örnek, bu dönemde telefon trafiğinin arttığını ve satışlarda canlanmanın başladığını söyledi.

TALEP ARTIYOR, İKİNCİ EL ARAÇLARDA ZAM BEKLENİYOR

4

Örnek, talebin önümüzdeki aylarda daha da artacağını öngörerek, "İkinciye olan ilgi, fiyatları da artıracaktır. Mayıs-haziran aylarında ikinci el araçlarda da zamlar olabilir" diye konuştu. Ayrıca, akaryakıt zamlarının etkisiyle C sınıfı dizel otomatik araçlara olan ilginin arttığını belirtti. Bu dönemde genellikle 4 kapılı sedan aile otomobillerine yönelim olduğunu ifade eden Örnek, piyasanın genellikle en çok satılan gruptan başlayarak hareket ettiğini ve zamanla diğer segmentlere doğru genişlediğini vurguladı.

Muhabir: MEHMET FENER