Kimi zaman web sitesini marka ismi ile aratırken kimi zamanda farklı platformlarda gördükleri reklamlarla fark edebilmektedir. Genellikle başka siteler, platformlar aracılığı ile erişimler bannerler sayesinde olmaktadır. Bu da bannerin önemini gösterirken banner tasarımının da aynı ölçüde önemli olduğunu bizlere sunar.

Teknoloji çağının en hızlı ve aktif dönemlerinden birini yaşamaktayız. Web sitesi kullanımı etkisini kaybetmediği gibi farklı platformalar da eklenmiştir. Her platformun kendisine has kullanıcıları ve sunduğu hizmetler bulunmaktadır. Bir web sitesi her zaman ilgi odağı olabilir. Özellikle de alışverişler söz konusu olduğunda! Banner tasarımı yaparken de hizmet ve kalite açısından ziyaretçileri çekecek doğrultuda çalışmak gerekebilir. Peki, banner nedir ve ne tarz katkılar sunmaktadır?

Banner Nedir ve Neden Önemlidir?

Banner kelimesinin tam anlamıyla bir karşılığı dilimizde maalesef bulunmamaktadır. Dünya genelinde de sadece banner ismi kullanılmaktadır. Bunun nedeni “Banner” kelimesinin henüz işlevini ifade edebilecek olan bir tabir bulunamamasıdır. Ancak, kısaca görsel reklamlar olarak tabir edilebilir. Web sitesi ortamında ve sosyal platformlardaki afişler olarak tanımlanabilmektedir.

Bir banner; bir firmanın, markanın ve işletmenin web sitesinde yer almaktadır. Kişilerin web sitesini ziyaret ettikleri anda gördükleri büyük logo veya afiş bannerdır. Bu renkli görseller oldukça dikkat çekici ve akılda kalıcıdır. Böylelikle kişiler sıklıkla siteyi ziyaret edebilmektedir. Elbette bir banner yalnızca markaya ait bir web sitesinde yer almamaktadır. Aynı zamanda farklı sitelerde de bu bannerlara rastlamak mümkündür. Bunun nedeni marka sahibi kendi sunmuş olduğu hizmetle ve kendisinin sahip olduğu hedef kitleyle alakalı birbirinden farklı web sitelerinde bannerlarını bulundurmaktadır. Böylelikle kişiler farklı bir sosyal platformda gezerken bu banner sayesinde web sitesi ziyaretçilerin dikkatini çekmektedir.

Bannerlara tıklanması neticesinde web sitesine erişim mümkündür. Bannerlar istenilen ölçüde hazırlanan, firmanın kendi zevkleri doğrultusunda fakat doğru bir şekilde tasarlanması gereken reklam afişleridir. Tanıtım amaçlı hazırlanan bu afişler veya reklam görseli resim tabanlı olarak hazırlanan içeriklerdir. Bir banner tam anlamıyla markayı ve o firmayı temsil etmelidir. Gerek renkleriyle gerekse de yazı fontu ile dikkat çekici olmalıdır. Kendi ziyaretçilerini ya da farklı bir platformdan gören kişileri mutlaka o web sitesine çekmelidir. Web sitesine, sunulan hizmetlere, firmanın çeşitliliğine göre elbette değişiklik gösterebilmektedir. Bu nedenle bir banner tasarımı yapılırken firmaya dair bütün özellikler, sunmuş olduğu hizmetler gözden geçirilmelidir.

Banner Tasarımında Nelere Dikkat Edilmelidir?

Bannerlar internet üzerinden, web siteleri aracılığı ile satış yapan firmalar tarafından sıklıkla kullanılmaktadır. Günümüzde de oldukça dikkat çekici bir şekilde tasarlanmaktadır. Bannerlar bir kişi bir web sitesini ziyaret ettiğinde genellikle gördüğü ilk görseldir. Karşılama sayfası gibi düşünülen bannerlar bu nedenle gülümseten, dikkat çeken bir görsele sahip olmalıdır. Özellikle kurumsal firmalar işlerindeki ciddiyeti göstermek, sunduğu hizmeti detaylı bir şekilde anlatmak, yaptığı işe verdiği önemi göstermek için web sitesi kullanır. Bu sitelerde de mutlaka bannera yer verilir. Banner anlatılacak içeriğe, firmaya ve farklı nedenlere bağlı olarak çeşitli şekilde hazırlanabilir. Burada asıl amaç, hedef kitlenin ilgisini çekebilmektedir. Bu kapsamda düşündüğümüzde de banner tasarımı aşamasında bazı detaylara dikkat etmek önemlidir. Bunları sıralayacak olursak;

-          Bir bannerın ilk özelliği ilgi çekici olmasıdır. Firmanın tanıtımı bannera ilk bakış anında gerçekleşmektedir. Bu nedenle ilgi çeken ama göz yormayan, akılda kalıcı bir görsel hazırlamak gerekmektedir.

-          Farklı sitelerden de web sitenize ziyaretçi çekmek istiyorsanız hareketli bannerlar hazırlamak iyi olacaktır. GIF formatlı bannerlar hazırlamak, hareketli ve eğlenceli yapısı ile özellikle alışveriş siteleri, aile çocuk siteleri ve bebek ürünleri satış siteleri için son derece kullanışlı olacaktır.

-          Bannerların net olması önemlidir. Verilecek olan mesajın veya sloganın kısa ve öz olması, kişiyi anında siteye çekebilecek yapıda olması gerekmektedir.

-          Web sitesinin formatı, verilen hizmet ne ise mutlaka özgün bir şekilde bannera yansıtılmalıdır. Sadece renklerden oluşan bir görsel kimsenin dikkatini çekmeyecektir. Tek kelime dahi olsa firmayı vurgulamalıdır. Doğru yazı fontu seçimi de oldukça önemlidir.

-          Doğru ölçülerde tasarlanması gerekmektedir. Bannerlar web sitesinin girişinde yer alabilir, farklı sitelerde veya sosyal platformlarda bulunabilir. Doğal olarak yer alacağı alana göre en doğru ölçülerde olmalıdır. Tasarım aşamasında farklı ölçülerde ayarlanması önemlidir. Böylelikle daha büyük veya daha küçük olacağı bir noktada donuk, buzlu, düşük pikselli bir görüntü oluşumunun önüne geçilebilir. Bilgisayar, tablet ya da telefon üzerinden erişime geçilecek bannerların farklı ölçülerde olması önem taşımaktadır.

Banner tasarımında tüm bunlara ek olarak bütçe de önemlidir. Özellikle günümüzde dijital dünyada oldukça ciddi bir rekabet söz konusudur. Bu sebeple dijital dünyaya yapılacak yatırımlar fazlasıyla geri dönmektedir. Banner tasarımı yaptıranların da bu noktada bütçeyi buna göre ayarlaması gerekecektir. Banner tasarım fiyatları, işin kapsamına göre oldukça değişkenlik gösterebilmektedir. Bu noktada uygun fiyat tercihi yapılırken işe yaramaz bir çalışmanın da ortaya çıkmasını kimse istemez. Bu sebeple profesyonel firmalarla ve ekiplerle çalışarak bu sorunların üstesinden gelmelisiniz ve vakit kaybetmemelisiniz!

Kaynak: Haber Merkezi