Dünyaca ünlü marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance, her yıl yayınladığı “City Index 2024” araştırmasının sonuçlarını açıkladı. Ekonomik güç, kültürel cazibe, yaşam kalitesi ve turizm potansiyeli gibi kriterlere göre dünyanın en güçlü şehir markalarını belirleyen bu araştırmada, Türkiye’den üç şehir listeye girmeyi başardı.
MARKA 100 ŞEHİR BELLİ OLDU
Brand Finance’in küresel marka gücü endeksinde, şehirlerin uluslararası imajları ve çekicilikleri üzerinden bir değerlendirme yapıldı. Listede dünyanın çeşitli yerlerinde 100 marka şehir yer aldı. Londra, New York ve Paris yanı sıra listede Türkiye’de 3 şehir, listeye girmeyi başardı.
TÜRKİYE’DEN 3 ŞEHİR LİSTEDE
City İndex 2024 araştırmasında Türkiye’den İstanbul 51, Antalya 93 ve İzmir ise 98’inci sırada yer aldı. Türkiye’nin en büyük ve en kozmopolit şehri olan İstanbul, hem tarihi mirası hem de ekonomik büyüklüğüyle dikkat çekti. Turizm merkezi olarak bilinen Antalya, yabancı ziyaretçi sayısındaki yüksek oranla listede kendine yer buldu. Ticaret ve kültür merkezi olan İzmir, turistik cazibesiyle listede son sıralardan yer aldı.
GAZİANTEP NEDEN YOK?
Türkiye’nin en büyük metropollerinden olan Gaziantep’in listede yer almaması dikkat çekti. Dünyaca ünlü Gastronomi kenti olan Gaziantep, sanayisi, istihdamı ve zengin kültürü ile öne çıkıyor. Son yılarda sıkça olumsuz olaylarla anılan kentin, listede yer almaması, dünya şehirleri sıralamasına giriş için önümüzde uzun bir sürecin olduğunun da göstergesi oldu.