Gastronomik Kimlik Oluşturmada Coğrafi İşaretlerin Önemi; 100'üncü Yılda 100 Coğrafi İşaret panelinde yaptığı konuşmada, “Coğrafi işaretli ürünlerimizin sayısını arttırmadaki amacımız bu güzide ürünlerimizi kayıt altına alarak gelecek nesillere ulaştırmaktır” dedi.
Moderatörlüğünü Mutfak Sanatları Merkezi Başkanı Fikret Tural’ın yaptığı panelde, GSO Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Ünverdi, Gaziantep Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Akıncı, Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Tarımsal Hizmetler & Gıda Daire Başkanı Kenan Seçkin ve Metro Türkiye Kategori & Coğrafi İşaretler Müdürü Birol Uluşan katılımcılara yaptıkları çalışmalar hakkında bilgiler verdi.
Konuşmasına 5. Gastroantep Kültür Yolu Festivali’nin hayırlı olmasını dileyerek başlayan Adnan Ünverdi, “Başta Sayın Başkanımız Fatma Şahin olmak üzere emeği olan, değer katan, şehrimize gelen tüm konuklarımıza ve sizlere çok teşekkür ediyorum. Şehirlerin tarihi, kültürel ve geleneksel değerleriyle ayakta durduğunu ve yaşadığını dile getiren Ünverdi, “Coğrafi işaret tescili, patent, markalaşma ve buna bağlı olarak katma değerli üretim, bunların hepsi birbirinin devamı olan unsurlar. Elde edilen bu değerleri de koruma altına almak gerekiyor ki, buna da ‘fikri ve sınai mülkiyet hakları’ olarak adlandırıyoruz” dedi.
Gaziantep’in, geçmişten gelen ekonomik ve ticari gücünü geliştirerek değerlerine sahip çıktığına dikkati çeken Ünverdi, “Gaziantep Sanayi Odası olarak sadece sanayi alanında değil Gastronomi alanında da çalışmalar yaptık. Coğrafi işaretli ürünler konusunda öncü, örnek ve rol model olduk. Ülkemizin ilk AB tescilli ürünü olan Antep Baklavasının coğrafi işaret tescilini aldık. Antep Baklavasını 2005 yılında AB tarafından tescil ettirerek Gaziantep ile özdeşleşen bu önemli değerimize sahip çıkarak baklavanın Türkiye'nin ve Gaziantep'in olduğunu da tüm dünyaya gösterdik. İlk defa bir Türk ürününe tescil alma başarısını gösteren Oda olarak tarihe geçti” diye konuştu.
GSO tarafından yürütülen çalışmalar kapsamında şehre özgü Antep Kutnu Kumaşı ve Antep Katmerinin coğrafi işaret tescili çalışmalarına devam ettiklerini kaydeden Ünverdi, “Antep kutnu kumaşını korumak ve gelecek nesillere aktarmak adına yaptığımız çalışma Türk Patent Enstitüsü tarafından 2016 yılında onaylanmış ve tescillenmiştir. Kutnu kumaşının dünyaya tanıtılmasında geçtiğimiz yıl önemli bir gelişme olmuş, Kutnia'nın girişimleri ile dünyaca ünlü moda markası Dior’un koleksiyonuna girerek tanıtılması sağlanmıştır. Bu başarıdan dolayı AJK Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı ve Kutnia CEO'su Sayın Jülide Konukoğlu'na buradan bir kez daha çok teşekkür ediyorum. Kültürel mirasın yaşatılması, üretimleri, desenleri, artan model ve çeşitleri ile kutnu kumaşının yaşamın içerisinde daha fazla yer lamasında etkin rol oynuyorlar. Coğrafi işaretli ürünlerimizin sayısını arttırmadaki amacımız bu güzide ürünleri kayıt altına alarak gelecek nesillere ulaştırmaktır. Bu vesileyle, Kültür ve Turizm Bakanlığı’na, Valiliğimize, Belediyelerimiz, meslek odalarımız, başta olmak üzere bu konuda çalışmalarda bulunmuş tüm STK’larımıza teşekkür ediyorum” şeklinde konuştu.