26 Eylül 2020 Cumartesi
Yasak meyve

Abdurrahman Örnek

Yasak meyve

Her şey İblis’in Adem’e, Adem’in kutsala isyanıyla başladı. Ve o gün bugündür, yasak meyvenin hakimiyeti hiç eksik olmadı insanlığın nefis coğrafyasından. Kutsal mekanın terkiyle, tek başına ve çırılçıplak kaldı insan. Yasak meyve, yasal olmayana sevap elbisesi giydirilmiş günahlardır. Yasak meyve hem elinde olandan vazgeçmedi, korudu, hem de yasak olanın cazibesini bütün insanlığa tattırmadan geri durmadı. Bir’le yetinmedi, hep ikircikli bir hayat yaşattı ince ruhlu dünyamıza.
 
Yanındakinin teslim olmuş mükemmelliğini küçük nazlarından dolayı takdir etmeyip , ötekinde ki en küçük zevk nüansının insanı uçuran zevk saatleri olduğunu huzurla anlatmasıdır. Mutluluğun asıl kaynağının mahrem sınırlarını zorlayan gayri meşru tatlar olduğunu düşünürken, diğer yandan ise yanındakileri münafıkça, iyi öğretilerle mutlu ederek zihnin sorgulama düzeyini körleştirmektedir.
 
O andaki kınama ve çekiştirilmeyi arlanma duygusunun karşısında ezilmeden doğrudan karşıdakinin söyleyeceği afyoncu sözlerin tahrik ettiği hedonist bir orta yol hastalığına tutulmaktır. İki şey arasında incitmeden, kırmadan tutunup , birinde yanmak diğerine kanmaktır. Tutkulu bir alçalmadır bu. Akıl yasak ettiği halde, duygular arzularla birleşip akla karşı isyan ederek, insanı yeniden kurtaracak kutsalı devre dışı bırakmaktatır. İçimizde uyandırdığı kör bir istek ve dürtüyü, kuralsız bir aşka dönüştürerek ne yaptığını bilmeden kendinden geçmiş ve kendine geldiğinde çöl ortasında kalmış zavallı bir ağaca dönüştürür.
 
Sayısız acı ve tutkulardan sonra, her yaşanılan tutkunun bizi biraz daha olgunlaştıracağına ve yücelteceğine inanarak iyiliği uygulayıp kötülüğü kurşunlamak isterken sürüp giden paradoksal haz canavarının pençesinde kıvranıp durmaktır. Yani yenileyici ruhumuzu yitirip sürekli çürüyen onarılmaz ve kuşatılmış bir mağluplar ordusunun ıslah olmaz bilinçaltı hakimiyetine teslim olmaktır. Yasak meyve çok zaman muhteşem bir rüya gibi görünür insana. İçindeki maraz kırıntılarını ya bir türlü göremeyiz yada görmek istemeyiz.
 
Yasak meyve adamı cennetten çıkardığı günden beri insanda mümkün rüyalara dönüşerek ulaşılması kolay olan arzuları düz arazilere çıkarmıştır. Bu insan doğasının kendi içinde günahsız bölgeler yaratıp o andaki cezayı erteleyerek yasak olan her şeyin tadına varmış ve artık tükenen bir fizyolojik değişim den sonra af dilemek. Eğer kabul görürsen Adem gibi güzel hoş mekana buyurulmaktır. Kabul görmezsen İblisle beraber lanetlenmektir.
9.09.2020 (Abdurrahman Örnek)

DİĞER YAZILAR

Okullar çiçek açtı

Yeni Bir Medine Modeli Mümkün Mü

Ruhun temizliğinde hakikat arayışı

Kadının Özgürlük Meselesi

Uyumsuz bir yaşam sorunu olarak müfritlik

Heybende bir iyilik taşı

Dijital çağda halifelik tutar mı ?

2020 LGS Değerlendirmesi

Mezarlık sessizliği

Kıvılcım

DYK kurslarında ücretli ogretmenler gorevlendirilsin

İnsanlığın Belirsizlik Sorunu

Kimse alınmasın ama ben hep babamı sevdim

İnatçı Kulluk Etme Arzusu

Pandemi sürecinde okulsuz çocuk eğitimi

Dava neydi, ne oldu?

Meslek Liseleri Krizden Güçlenerek Çıkar Mı?

Ölen insanlar mı sayılar mı ?

İyi ve kötü

Esmaü’l-Hüsna Allah’ın isimleri

Ben beklerken bahar geçip gidiyordu

Uzaktan eğitim(e) yakınlaştırır mı uzaklaştırırmı ?

Bir virüs musibetinin hatırlattıkları

Koronavirüs ve yeni dünya düzeni

Çocuktum ben, Savaşın Ortasında

Gitmek mi zor , kalmak mı?

Modern benlik ve iç insanlığımız

Bir öğretmenden daha fazlası

Çocuk kalbinin eşiğinde “duygu okulu” olmak

Ahlak, inanç ve eğitim

Çocuk yüreğinin öğretmeni olmak

Zeytin ağacının gövdesinde bir erva bebek

İnsan Bir Değerdir

Hastane koridorları hüzünlüdür

Okula gitmeyen çırak aranıyor

Babasız kalmak

İnsan neden insan olamaz

Nihayet “ Pısa” olacak gibi

Özel gereksinimli bireyler ve eğitimleri

Aileyi bitirme planı toplumsal cinsiyet eşitliği(1)

Medeniyetlerin kötüsü “ekran medeniyeti”

Eğitimde eksik olan ne?

Zamanı uğurlamak

Fikir,hareket ve gençlik

Yeni olandan korkmak

Öğretmen neden şiddet görür?

Müebbet kölelik

Eğitimde duygu eğitimi “sihirli el”olabilir mi?

İdeolojilerin devrimlerinden kapitalist evrimlere

Ülkeler bazında nitelikli öğretmenlik

İnancın farkına varmak

Eğitim Öğretim Başlarken

Fil dişi kuleden cafelere

Bir okul müdürü kadar okuldur(2)

Bir okul müdürü kadar okuldur

Neyi kaybettiğini hatırlayacaksın

Figüran

Benzemezliğin farkını yaşamak

YKS Eleştirisi

Günlük Hayata 30 Dakika Kitap Okuma Molası

Eğitim Reformunda Öğretmenin Rolü

Rahman Ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla

Gaziantep Tıp Fakültesi ve Hematoloji Servisi

İnsan Olma Çabası

Bir fırsat eğitimi olarak 4-6 yaş Kur’an Kursları

Şehir ve Medeniyet

İslam Batı’ya galip gelir mi?

Peltek Düşünceler

Yönetici, Liyakat ve Adalet

Gaziantep’ten Bir Ziya Öğretmen geçti

Kınalızâde Ali Çelebi’ye göre Çocuk Eğitimi

Aile eğitiminde kadın ve erkeğin rolü

STK’larda Varoluşsal Kimlik Sorunları

Ruh Kirliliği

İdeal Öğretmenin Nitelikleri

Eğitim Sistemimizde Tecdid

Kaçak Göçmen Notları

Sorun nerde?

Akıllı Tahta mı Bilinçli öğretmen mi?

Kim medeni, kim değil?

Günah ve sevap arasında tövbekâr olmak

Mehmet Akif Ersoy’u anladığımız gün anmış oluruz

Okul iyi insan yetiştirir mi?

Vicdan-i Yitim

Ayet ve Hadislerde İnsan Hakları

Annem benim dilim oldu

Öğretmenlik sadece bir gün değildir

Bu gidiş nereye?

2023 Eğitim Vizyonu Eğitimcilere Vizyon katar mı? (2)

2023 Eğitim Vizyonu Eğitimcilere Vizyon Katar Mı ?(1)

2023 “İnsan” Merkezli Eğitim Vizyonu

Kemanın telleri

Sendikal Mücadelede yeni bir dönem olur mu?

Kehanet severlik

Eğitim öğretim başlarken

Hüznün Adı: Eylül’dür

Eğitimde yaş ne ifade eder

Toplumsal ihya için çok düşünme az konuşma edebi

Eğitimde oyunun önemi

EDEBİYAT, ŞİİR VE İNSAN