17 Kasım 2019 Pazar
Öğretmen neden şiddet  görür?

Abdurrahman Örnek

Öğretmen neden şiddet görür?

Çünkü öğretmen; çocuğa  kendisi olmayı öğrettiği için, okula ilk geldiğinde kollarını ona açtığı için, evin dışındaki anne babası, onu kollayan ve koruyan olduğu için, küçük parmaklarının arasına hayatının yolunu çizecek olan kalemi yerleştirdiği için, üşüdüğünde ellerini avuçlarının içine alıp nefesiyle ısıttığı için.

Burnu aktığında burnunu sildiği için, üşüdüğünde üşüdüğü için, hastalandığında hastalandığı, ayakkabısız geldiğinde ayakkabı aldığı için, annesinin uykusunu bölmeyip kahvaltısız gönderdiğinde kahvaltısını yaptırdığı için şiddet görür.Öğrencisinin anne babasından daha fazla iyiliğini düşündüğünden, bir yerinde ağrı sızı olduğunda kendisinden daha fazla acı ve sızı çektiği için.Okumayı yazmayı öğrettiği için.

Türkçey’i, matematiği, fen’i, ,felsefeyi, İnsan olmayı olmayı öğrettiği için, onu toplumsal yaşamda en çok umursayıp iyiliğini istediği için.Öğrencilerin hayal gücünü geliştirdiği ve hayal gücüne sürekli hayaller eklediği için. Ona objektif düşünmeyi , objektif karar almayı, kararlarının doğruluğunu ispatlamayı öğrettiği için.

Gözlerine herkesten daha içten ve sevgiyle baktığı için, sözlerin en güzelini söylediği için, herkesin ötekileştirdiği ve değer vermediği yerde sahip çıktığı,  değerli saydığı ve  her hata yaptığında yeniden başarabileceğine inandığı için. Ona insanlarla dost olmayı, arkadaş kalmayı öğrettiği için.

Sadece kendisi için değil çevresi içinde yaşaması gerektiğini bilmesi için.Geçmişini öğretip geleceğini ihya ve inşa ettiği için, çünkü hiçbir zaman tek başına bunları izah edemez ve uygulayamaz olduğuna inandığı için. Yalan söylememeyi öğrettiği için.Toplumda öğrencisini her şeyden daha çok emin ve güvenilir biri olarak yetiştirdiği için.Dürüstlüğü, adaleti ve erdemi tesis eden  öğrenciler yetiştirmeğe çalıştığı için.

Tek başınalıktan (bireysellik) uzaklaştırıp toplumla  temas haline soktuğu için, yaşanılan ani olaylar ve olgular karşısında sabırlı  ve sakin olarak kalabilmeyi öğrettiği için.Ona onurlu duruşun dünyanın  servetinden,saltanatından daha üstün olduğunu öğrettiği için, ahlaki yönden daha üstün olduğunu öğrettiği için.

Ahlaki yönden çocuğun gelişimini sağladığı için. Sıradan bir zihni makbul bir zihne çevirdiği için.Kusurlarını kusursuzluğa dönüştürdüğü için.Öğrencilerin hem kendileri hem de hemcinsleri ile mutlu olmaları için, merhametle düşünmeyi merhametle bakmayı öğrettiği için.Kendi kendisini izah etmeyi,  kendi kendisine yetmeyi öğrettiği için.

Büyümenin her safhasında öğrencisinin yanında olduğu için.Kimseye söyleyemediği sırlarına sırdaş olduğu için.Kendi çocuklarından çok öğrencilerine sevgi ve şefkat gösterdiği için.İnsana ve insanlık değerlerine saygı duymayı, manevi değerlere sahip ve başarıya talip bir birey olması için çabalamasından dolayı.Fedakarlık ve iyiliğe dair bir eğitim verdiği için.Ona bilgiyle gerçek yaşamın içiçeliğinin bağlarını öğrettiği için.

Ona dayanışma, dostluğun ve sözünde durmanın erdemini, değil öğretmenine arkadaşına, çevresine, küçük bir canlıya dahi zarar vermeninne kadar kötü bir davranış olduğunu öğrettiği için.Başkasına zarar vermenin bütün topluma zarar vermek gibi ağır bir vebal olduğunu öğrettiği için.

Sonuç olarak eğer bir toplumda öğretmenler, öğrencisine yaptığı her disiplinsiz davranışından dolayı bir yaptırım uygulayamıyorsa yada uyguladığında kendisi yada çevresi öğrenci ve veli tarafından şiddete maruz kalmakla tehdit ediliyorsa, orada eğitimin hali nicedir.

17.10.2019 (Abdurrahman Örnek)

DİĞER YAZILAR

Eğitimde eksik olan ne?

Zamanı uğurlamak

Fikir,hareket ve gençlik

Yeni olandan korkmak

Müebbet kölelik

Eğitimde duygu eğitimi “sihirli el”olabilir mi?

İdeolojilerin devrimlerinden kapitalist evrimlere

Ülkeler bazında nitelikli öğretmenlik

İnancın farkına varmak

Eğitim Öğretim Başlarken

Fil dişi kuleden cafelere

Bir okul müdürü kadar okuldur(2)

Bir okul müdürü kadar okuldur

Neyi kaybettiğini hatırlayacaksın

Figüran

Benzemezliğin farkını yaşamak

YKS Eleştirisi

Günlük Hayata 30 Dakika Kitap Okuma Molası

Eğitim Reformunda Öğretmenin Rolü

Rahman Ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla

Gaziantep Tıp Fakültesi ve Hematoloji Servisi

İnsan Olma Çabası

Bir fırsat eğitimi olarak 4-6 yaş Kur’an Kursları

Şehir ve Medeniyet

İslam Batı’ya galip gelir mi?

Peltek Düşünceler

Yönetici, Liyakat ve Adalet

Gaziantep’ten Bir Ziya Öğretmen geçti

Kınalızâde Ali Çelebi’ye göre Çocuk Eğitimi

Aile eğitiminde kadın ve erkeğin rolü

STK’larda Varoluşsal Kimlik Sorunları

Ruh Kirliliği

İdeal Öğretmenin Nitelikleri

Eğitim Sistemimizde Tecdid

Kaçak Göçmen Notları

Sorun nerde?

Akıllı Tahta mı Bilinçli öğretmen mi?

Kim medeni, kim değil?

Günah ve sevap arasında tövbekâr olmak

Mehmet Akif Ersoy’u anladığımız gün anmış oluruz

Okul iyi insan yetiştirir mi?

Vicdan-i Yitim

Ayet ve Hadislerde İnsan Hakları

Annem benim dilim oldu

Öğretmenlik sadece bir gün değildir

Bu gidiş nereye?

2023 Eğitim Vizyonu Eğitimcilere Vizyon katar mı? (2)

2023 Eğitim Vizyonu Eğitimcilere Vizyon Katar Mı ?(1)

2023 “İnsan” Merkezli Eğitim Vizyonu

Kemanın telleri

Sendikal Mücadelede yeni bir dönem olur mu?

Kehanet severlik

Eğitim öğretim başlarken

Hüznün Adı: Eylül’dür

Eğitimde yaş ne ifade eder

Toplumsal ihya için çok düşünme az konuşma edebi

Eğitimde oyunun önemi

EDEBİYAT, ŞİİR VE İNSAN

Eğitimi rahatlatacak ara formül ortaöğretimden geçer

Bu da benim duam olsun

YKS’de doğru tercih nasıl yapılmalı

Bir köyü olmalı insanın

Büyükler kazandı sıra gençlerde, şimdi YKS zamanı

Ben nesli ve belirsiz gelecek

Ne varsa sana bıraktım

Erdemin peşinde olmak

Liselere giriş sınavına doğru

Huy güzellikleri

Osmanlı’dan günümüze engellilerin eğitim serüveni

Umudun kıyısında yaşamak

Osmanlı’da değerler eğitimi

Ara sıra öylesine sözler

Dost ve dostluğa dair

Çağın salgını; otizm

Dedeler ve nineler aileden dışlanınca….

Tarihin büyüsü

Rüyalarında kelebek olan çocuklar

Gaziantep el ele okuma yazma seferberliğine

Kendine bir söz ver

Sosyal etkinlikler okullarda neden önemlidir

Eğitim ve görenek

Kimine göre iyi, kimine göre acıdır hayat

Mithat Enç’in Gaziantepli olduğunu bilenler el kaldırsın

İran’da yeni kurtarıcı mehdi; şah mı olacak?

Yeni bir dünya şifresi: Kudüs

Efendi iken paryalaşan devlet Endülüs(2)

Efendi iken paryalaşan devlet Endülüs

Olasılık temennisi

Öğretmenime mektup

İyi öğretmen kendini yenileyen öğretmendir

Yeniden bismillah demeliyiz

Geçmişte bıraktıklarımız

Çarpık kentleşme ve mahremiyetsizlik

Tanımlanmamış insan

Teslimiyette temsiliyet krizi

Teog kaldırılsın ama…

Niçin kitap okumalıyız?

Şimdi eğitim vakti

Bir avuç umut ısmarladım

ÖSYM VE YÖK BAŞKANININ İÇİ RAHAT MI?