20 Kasım 2019 Çarşamba
İnancın farkına varmak

Abdurrahman Örnek

İnancın farkına varmak

Yaş yolun yarısını geçeli on yıl oldu. Geçmişe dönüp baktığım her resimde ben  artık ben değilim. Geçmişimde bana ait ne kadar genç ve diri yanım  varsa hepsi şu an benimle yaşıt. Simsiyah saçlarım şimdi bembeyaz ve seyrek. Sakallarım ise siyahlığın çoğunluğunu beyaza çoktan teslim etmiş durumda. Yüzümdeki derin çizgiler bütün derinliklerin farkına varmamı istiyor benden. İşte bunun için; kalp kulağıyla dinleyen ,akıl gözüyle görmeye çalışan ve doğru yola ulaştıracak bir kılavuz olsun ki yaşanılan bu hızlı döngüsel yaşamın içinde herkesten daha farklı , dingin ama durgun , hiçbir gözün görmediği, hiçbir kulağın duymadığı, hiç kimsenin kalbinden geçmeyen şeyleri aramak istiyorum.

Var olan ve bildiğim bütün nesnelerin bir sahibinin olduğunu söylüyor bana derinlik. Yani suretin siretin olsun diyor. İnsanı kâinattaki uçsuz bucaksız zihni ve kalbi arayışların içine iten öğretilerin, bütün cisimlerin özünün ona bağlı olduğunu, varlıklarının ona borçlu olduğunu , sonsuz huzurun ve kurtuluşun ona bağlanmakla olacağına inanmamı istiyor benden. İnsanların üstün yaratılışlı , ince kavrayışlı ve kalpleri kendilerine ummadıkları lütuflarda bulunan Allah sevgisiyle dolu olduğuna inanmamı istiyor benden müşahedelerim.

Yaşadıkça ve gördükçe insan denen bu varlığın yeteneksizliği, akılsızlığı, düşüncesizliği ve nankörlüğünün kimi zaman aşağılardan daha aşağılık oluşuna şahit oldum. Kendisini her daim baki kalacakmış gibi gören bu varlık, aslında kendisi için bir felaket olan dünya malını, ölünceye kadar biriktirme yarışı ve hırsının insanı ölümsüz mutluluğa eriştirecek güzel çabalardan iyice uzaklaştırdığını hiçbir zaman fark etmedi daha doğrusu fark etmek istemedi. Artık hiçbir güzel söz ve öğüt bu insanları azaba kapı aralamış durumdan  geri döndüremez.

İnsan nefsini bütün cazibelerini sergileyerek kendisine taptıran dünyadan soğuduğumu yavaş yavaş hissediyorum. Eşyanın kuşatan gücünden yüz çevirerek, dünyanın benliğime hayal olarak yüklediği bütün şeyleri kovarak, varlığı sürekli olan bütün evrenin ezeli ve ebedi sahibine hiçbir nedene bağımlı olmayan yüce yaratıcıya sığınarak artık ben, ben olmak ve kendimi eğiterek arınmak istiyorum beni kuşatan maddenin kirliliğinden ve pisliklerinden.

Bir biçimden başka bir biçime, bir renkten başka bir renge , bir düşünceden başka bir düşünceye geçmenin anlamsızlığından sıkıldım artık. Dünyadaki nasipsizliğimin ölümden sonraki ebedi hayatta hiçbir acı karışmadan son bulmasını istiyorum. Ey Yüceler yücesi Allah'ım, Sana ulaşmak yine ancak seninle mümkündür. Çünkü bilen de sensin bilinen de.  Yüceler yücesi senin ahlakınla ahlaklanmak, buyruklarına boyun eğmek bütün iradem ve ruhumla sana teslim olmak istiyorum. Bundan dolayı incinecek, zarara uğrayacak bedenim, lime lime olsa da hatta parçalanıp yok olsa bile  bütün bunlar senin için olacaksa bundan dolayı sevinçli ve coşkulu kalacağım.

10.09.2019 (Abdurrahman Örnek)

DİĞER YAZILAR

Eğitimde eksik olan ne?

Zamanı uğurlamak

Fikir,hareket ve gençlik

Yeni olandan korkmak

Öğretmen neden şiddet görür?

Müebbet kölelik

Eğitimde duygu eğitimi “sihirli el”olabilir mi?

İdeolojilerin devrimlerinden kapitalist evrimlere

Ülkeler bazında nitelikli öğretmenlik

Eğitim Öğretim Başlarken

Fil dişi kuleden cafelere

Bir okul müdürü kadar okuldur(2)

Bir okul müdürü kadar okuldur

Neyi kaybettiğini hatırlayacaksın

Figüran

Benzemezliğin farkını yaşamak

YKS Eleştirisi

Günlük Hayata 30 Dakika Kitap Okuma Molası

Eğitim Reformunda Öğretmenin Rolü

Rahman Ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla

Gaziantep Tıp Fakültesi ve Hematoloji Servisi

İnsan Olma Çabası

Bir fırsat eğitimi olarak 4-6 yaş Kur’an Kursları

Şehir ve Medeniyet

İslam Batı’ya galip gelir mi?

Peltek Düşünceler

Yönetici, Liyakat ve Adalet

Gaziantep’ten Bir Ziya Öğretmen geçti

Kınalızâde Ali Çelebi’ye göre Çocuk Eğitimi

Aile eğitiminde kadın ve erkeğin rolü

STK’larda Varoluşsal Kimlik Sorunları

Ruh Kirliliği

İdeal Öğretmenin Nitelikleri

Eğitim Sistemimizde Tecdid

Kaçak Göçmen Notları

Sorun nerde?

Akıllı Tahta mı Bilinçli öğretmen mi?

Kim medeni, kim değil?

Günah ve sevap arasında tövbekâr olmak

Mehmet Akif Ersoy’u anladığımız gün anmış oluruz

Okul iyi insan yetiştirir mi?

Vicdan-i Yitim

Ayet ve Hadislerde İnsan Hakları

Annem benim dilim oldu

Öğretmenlik sadece bir gün değildir

Bu gidiş nereye?

2023 Eğitim Vizyonu Eğitimcilere Vizyon katar mı? (2)

2023 Eğitim Vizyonu Eğitimcilere Vizyon Katar Mı ?(1)

2023 “İnsan” Merkezli Eğitim Vizyonu

Kemanın telleri

Sendikal Mücadelede yeni bir dönem olur mu?

Kehanet severlik

Eğitim öğretim başlarken

Hüznün Adı: Eylül’dür

Eğitimde yaş ne ifade eder

Toplumsal ihya için çok düşünme az konuşma edebi

Eğitimde oyunun önemi

EDEBİYAT, ŞİİR VE İNSAN

Eğitimi rahatlatacak ara formül ortaöğretimden geçer

Bu da benim duam olsun

YKS’de doğru tercih nasıl yapılmalı

Bir köyü olmalı insanın

Büyükler kazandı sıra gençlerde, şimdi YKS zamanı

Ben nesli ve belirsiz gelecek

Ne varsa sana bıraktım

Erdemin peşinde olmak

Liselere giriş sınavına doğru

Huy güzellikleri

Osmanlı’dan günümüze engellilerin eğitim serüveni

Umudun kıyısında yaşamak

Osmanlı’da değerler eğitimi

Ara sıra öylesine sözler

Dost ve dostluğa dair

Çağın salgını; otizm

Dedeler ve nineler aileden dışlanınca….

Tarihin büyüsü

Rüyalarında kelebek olan çocuklar

Gaziantep el ele okuma yazma seferberliğine

Kendine bir söz ver

Sosyal etkinlikler okullarda neden önemlidir

Eğitim ve görenek

Kimine göre iyi, kimine göre acıdır hayat

Mithat Enç’in Gaziantepli olduğunu bilenler el kaldırsın

İran’da yeni kurtarıcı mehdi; şah mı olacak?

Yeni bir dünya şifresi: Kudüs

Efendi iken paryalaşan devlet Endülüs(2)

Efendi iken paryalaşan devlet Endülüs

Olasılık temennisi

Öğretmenime mektup

İyi öğretmen kendini yenileyen öğretmendir

Yeniden bismillah demeliyiz

Geçmişte bıraktıklarımız

Çarpık kentleşme ve mahremiyetsizlik

Tanımlanmamış insan

Teslimiyette temsiliyet krizi

Teog kaldırılsın ama…

Niçin kitap okumalıyız?

Şimdi eğitim vakti

Bir avuç umut ısmarladım

ÖSYM VE YÖK BAŞKANININ İÇİ RAHAT MI?