5 Ağustos 2020 Çarşamba
DYK kurslarında ücretli ogretmenler gorevlendirilsin

Abdurrahman Örnek

DYK kurslarında ücretli ogretmenler gorevlendirilsin

 Dershanelerin kapatılmasıyla sınavlara (LGS ve YKS) hazırlık için okullarda hafta sonları okul derslerine ek olarak Destekleme Yetiştirme Kursları düzenlenmeye başladı. Yaklaşık dört yıldır yapılan bu kurslardaki derslerin verimliliği ile ilgili araştırmalar sonucunda, henüz dershanelerin öğretim ve talep seviyesini yakalamış değil. Sınavlara hazırlık için veliler çocuklarını çoğunluk olarak bütçelerini zorlayarak da olsa yüklü miktarda ücret ödeyerek dershanelere göndermektedirler.

Çocukların sınavlardaki başarılarını da hiçbir öğrenci ve veli DYK kurslarına devam ettiği için kazandı demiyor, falanca dershaneye gittiği için kazandı diye bir başkasına tavsiyede bulunuyor veya tavsiye alıyor. Bu durumun birçok nedeni var. Bizim toplumda her zaman ücretsiz olarak verilen şeyler değersiz ve işe yaramaz olarak ücretli ve pahalı olan ise değerli olarak algılanır. DYK kursları için de gerekli kitaplar ve dersler bedava olduğu için öğrenme motivasyonu veli , öğretmen ,idareci tarafından takibi de düşük oluyor.

Diğer bir sorun öğrenci hafta içi, kendi öğretmeninden aldığı dersin hafta sonu tekrarını yine aynı öğretmenden dinlemek istemiyor, istese bile istemiyormuş gibi görünüyor. Öğretmen açısından baktığımızda hafta içi derslerini heyecansız bir şekilde anlatırken, hafta sonu sırf ek ders iki kat diye heyecanla anlatmaya kalkışsa da öğrencide samimiyet bulamıyor. Yine diğer bir öğretmen sorunu DYK da kurs ücretleri iki kat olduğu için öğretmen –öğretmen, idareci- öğretmen arasında tercih edilme konusundan dolayı sorun çıkmakta ve adamcılık, torpiller şikayetler devreye girmektedir. Daha kötüsü öğrenci tercihlerinden dolayı öğretmenler öğrenci ayarlamakta kendisi için ben bu hocayı istiyorum diye dilekçe vermesini istiyorlar.

Tabi ki öğrenci de karşılığında notlarla ya da devamsızlığı görmezden gelinerek falan idare edilmek isteniyor. Girişte de belirttiğimiz gibi DYK’da madem dershane mantığıyla hareket edilecek o zaman dershanelerin yaptığı gibi atanamayan öğretmenler bu kurslarda çalıştırılabilir. Bu öğretmen arkadaşlar da bir yönüyle istihdam edilmiş olurlar çünkü okulun kadrolu öğretmenleri maaş ve ek dersini zaten alıyor.

Ücretli öğretmenler olursa öğrenci hafta sonu kurslarında farklı öğretmen ve farklı bir yüz göreceğinden daha iyi motive olmuş olur. İdarenin denetimi daha da ciddi ve dönüte dayalı olur. Çünkü şu anki uygulamada derse girenler kendi öğretmeni olduğu için yaptırımlar da daha hafif kalıyor. Ama bu konuda yeni gelen ücretli öğretmenlerden bu konuda daha fazlasını uygulatabilir.

Ücretli öğretmenler de kalıcı olmak için daha fazla performans göstermiş olacaklar. Hesap verebilirlikleri artar. Bir çok insan için de çalışma imkanı doğmuş olur ve merdiven altı dersanecilikten ve fazla ücret ödemekten de insanlar kurtulmuş olur.

1.07.2020 (Abdurrahman Örnek)

DİĞER YAZILAR

Heybende bir iyilik taşı

Dijital çağda halifelik tutar mı ?

2020 LGS Değerlendirmesi

Mezarlık sessizliği

Kıvılcım

İnsanlığın Belirsizlik Sorunu

Kimse alınmasın ama ben hep babamı sevdim

İnatçı Kulluk Etme Arzusu

Pandemi sürecinde okulsuz çocuk eğitimi

Dava neydi, ne oldu?

Meslek Liseleri Krizden Güçlenerek Çıkar Mı?

Ölen insanlar mı sayılar mı ?

İyi ve kötü

Esmaü’l-Hüsna Allah’ın isimleri

Ben beklerken bahar geçip gidiyordu

Uzaktan eğitim(e) yakınlaştırır mı uzaklaştırırmı ?

Bir virüs musibetinin hatırlattıkları

Koronavirüs ve yeni dünya düzeni

Çocuktum ben, Savaşın Ortasında

Gitmek mi zor , kalmak mı?

Modern benlik ve iç insanlığımız

Bir öğretmenden daha fazlası

Çocuk kalbinin eşiğinde “duygu okulu” olmak

Ahlak, inanç ve eğitim

Çocuk yüreğinin öğretmeni olmak

Zeytin ağacının gövdesinde bir erva bebek

İnsan Bir Değerdir

Hastane koridorları hüzünlüdür

Okula gitmeyen çırak aranıyor

Babasız kalmak

İnsan neden insan olamaz

Nihayet “ Pısa” olacak gibi

Özel gereksinimli bireyler ve eğitimleri

Aileyi bitirme planı toplumsal cinsiyet eşitliği(1)

Medeniyetlerin kötüsü “ekran medeniyeti”

Eğitimde eksik olan ne?

Zamanı uğurlamak

Fikir,hareket ve gençlik

Yeni olandan korkmak

Öğretmen neden şiddet görür?

Müebbet kölelik

Eğitimde duygu eğitimi “sihirli el”olabilir mi?

İdeolojilerin devrimlerinden kapitalist evrimlere

Ülkeler bazında nitelikli öğretmenlik

İnancın farkına varmak

Eğitim Öğretim Başlarken

Fil dişi kuleden cafelere

Bir okul müdürü kadar okuldur(2)

Bir okul müdürü kadar okuldur

Neyi kaybettiğini hatırlayacaksın

Figüran

Benzemezliğin farkını yaşamak

YKS Eleştirisi

Günlük Hayata 30 Dakika Kitap Okuma Molası

Eğitim Reformunda Öğretmenin Rolü

Rahman Ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla

Gaziantep Tıp Fakültesi ve Hematoloji Servisi

İnsan Olma Çabası

Bir fırsat eğitimi olarak 4-6 yaş Kur’an Kursları

Şehir ve Medeniyet

İslam Batı’ya galip gelir mi?

Peltek Düşünceler

Yönetici, Liyakat ve Adalet

Gaziantep’ten Bir Ziya Öğretmen geçti

Kınalızâde Ali Çelebi’ye göre Çocuk Eğitimi

Aile eğitiminde kadın ve erkeğin rolü

STK’larda Varoluşsal Kimlik Sorunları

Ruh Kirliliği

İdeal Öğretmenin Nitelikleri

Eğitim Sistemimizde Tecdid

Kaçak Göçmen Notları

Sorun nerde?

Akıllı Tahta mı Bilinçli öğretmen mi?

Kim medeni, kim değil?

Günah ve sevap arasında tövbekâr olmak

Mehmet Akif Ersoy’u anladığımız gün anmış oluruz

Okul iyi insan yetiştirir mi?

Vicdan-i Yitim

Ayet ve Hadislerde İnsan Hakları

Annem benim dilim oldu

Öğretmenlik sadece bir gün değildir

Bu gidiş nereye?

2023 Eğitim Vizyonu Eğitimcilere Vizyon katar mı? (2)

2023 Eğitim Vizyonu Eğitimcilere Vizyon Katar Mı ?(1)

2023 “İnsan” Merkezli Eğitim Vizyonu

Kemanın telleri

Sendikal Mücadelede yeni bir dönem olur mu?

Kehanet severlik

Eğitim öğretim başlarken

Hüznün Adı: Eylül’dür

Eğitimde yaş ne ifade eder

Toplumsal ihya için çok düşünme az konuşma edebi

Eğitimde oyunun önemi

EDEBİYAT, ŞİİR VE İNSAN

Eğitimi rahatlatacak ara formül ortaöğretimden geçer

Bu da benim duam olsun

YKS’de doğru tercih nasıl yapılmalı

Bir köyü olmalı insanın

Büyükler kazandı sıra gençlerde, şimdi YKS zamanı

Ben nesli ve belirsiz gelecek