20 Nisan 2018 Cuma
Tekfir, tekfir ulam ve tekfirul muayyen nedir? 5

Ahmet Öztürk

Tekfir, tekfir ulam ve tekfirul muayyen nedir? 5

Bugünkü yazımız tekfir-ulam ve tekfir-ul muayyen hakkında olacaktır.

 

Geçen yazımızda günümüz insanında kafaların karışık olduğunu yazmış, misal olarak aynı insanın değişik düşünce ve tezatlarla dolu fikirleri cem ettiğini izaha çalışmıştık.

 

Yine geçen yazımızda kısmen değindiğimiz tekfir- ulam ve tekfir -ul muayyeni bu yazımızla dahada açmaya çalışacağız inşaallah.

Tekfir- ulam kişi ve zümreleri işaret etmeden, şu hareketleri yapanlar İslam’a göre dinden çıkanlardır demektir. Muayyen olan tekfir ise kişi veya zümreleri işaret ederek kişinin dinden çıktığını söylemektir.

Günümüz Müslümanın, ilmi olmayan, kimi kaygılarla burada ihtilafa düştüklerini müşahede etmekteyiz.

Kimileri, toplumun içinde bulunduğu derekeye isim verme cesaretini gösteremediklerinden (bu toplumu nasıl tekfir edelim, bu kadar insan nasıl kâfir olur tarzından)insanları Müslüman gösterme telaşına düşmüş, uyduruk fetvalar, olmayacak tarzda zorlamalar ile tekfiri yozlaştırmış ve nerede ise gündemden kaldırmışlardır.

Allah‘tan başka hiçkimseye diyet borcu olmayan kimi Müslümanlar da yani bizim gibi muvahhit müminler ise, hakkı olduğu gibi anlatmayı imanın esaslarında saymışlardır. Kurana bir bütün olarak iman etmiş, ayetlerin bir kısmına inanıp bir kısmını inkâr edenleride tekfir etmişlerdir.

Hatırlayacak olursanız. Bir hoca; günümüz koşullarında bazı ayetler çok sert gelmekte, bunları yumuşatmak, yada görmemezlikten gelmek gerekir demişti. Bu ve benzeri söylemler uzak bir sapıklıktır.

Yüce Allah Kur’an-ı Kerimde, hem genel, hem de bireysel bazda tekfirde bulunmuştur.

GENEL BAZDA TEKFİRE ÖRNEKLER

1-)’’ De ki: Ey kâfirler. Ben sizin taptıklarınıza tapmam. Siz de benim taptığıma tapmazsınız. (kâfurun 1-3)’’

2-)“Kâfirlere gelince onları uyarsan da uyarmasan da fark etmez; onlar iman etmezler. Allah onların kalplerini ve kulaklarını mühürlemiştir, onların gözlerinde perde vardır. Onları büyük bir azap beklemektedir”. (Bakara 6- 7)

Buna benzer yüzlerce ayet-i kerime kâfir ve müşrikler hakkında nazil olmuş, azmış olan toplumu tekfir etmiştir.

MUAYYEN TEKFİRE ÖRNEK

1-) Ebu Lehep ve Karısı Hakkında

“ Ebu Leheb'in iki eli kurusun, kurudu da! Malı ve kazandığı kendisine fayda vermedi. Alevli ateşte yanacaktır. Karısı da odun hamalı olarak. Boynunda sağlam hurma lifinden örülmüş bir ip bulunacaktır”. (Tebbet 1-5)

2-)Belam bin Baure Diye Bilinen Şahıs Hakkında

"Onlara şu adamın olayını anlat: Adama ayetlerimizi sunduk, fakat o onların içinden sıyrılıp çıktı. Arkasından onu şeytan peşine taktı da azgınlardan oldu. Eğer dileseydik bu ayetler aracılığı ile onun düzeyini yükseltirdik, fakat o yere saplandı kaldı. Onun durumu üstüne varsan da, kendi haline bıraksan da dilini sarkıtıp hırlayarak soluyan köpeğin durumu gibidir. İşte ayetlerimizi yalanlayanların durumu budur. Bu hikâyeyi onlara anlat, ola ki, üzerinde düşünürler. Ayetlerimizi yalanlayan ve kendilerine zulmeden toplumun durumu ne kötü bir örnektir. "(Araf 175-177)

3-) Sahabeden Bazıları Hakkında İnen Ayetler

Savaşta dönen sahabeden bir zümre, yol yorgunluğunu atmak amacıyla kendi aralarında şakalaşarak suffa ashabının karınlarının büyüklüğünden dem vurmakta onları ve dolayısıyla daİslami bir değeri alay konusu yapmışlardı. Bu durumu haber alıp içerlenen Hz. Peygambere; "Ey Allah'ın resulü, biz sadece oynuyor ve eğleniyorduk" diyorlar ve mazeretler üretiyorlardı.

Onların bu durumlarını yüce Allah şu şekilde tekfir etmektedir; Eğer onlara soracak olursan, `Biz lafa daldık ve aramızda eğleniyorduk derler. ' De ki; "Allah ile, Allah'ın ayetleri ile ve Peygamber ile mi alay ediyordunuz? Uydurma bahaneler ileri sürmeyiniz. İman ettikten sonra tekrar kâfir oldunuz. Bir kısmınızı affetsek bile, ağır suçlu olduklarından dolayı diğer kısmınızı azaba çarptıracağız.(Tevbe 65-66)

Bu ayetler, konu hakkında dediğimize ışık tutar. Dolayısıyla, çekinmeden Tekfirul am kapsamında olan kişi, muayyen tekfir ile isimlendirilebilir diyerek, açıktan açığa tekfirciliğimimael iftiharortaya koymaktayım.

Bazıların dediği gibi söylem ve fiillere bakılmaz, kişi küfrü kabul ettiğini açık açık belirtip ben kâfirim demediği sürece, namaz kılan herkes Müslümandır, tekfir edilemez söylemi yanlıştır.

Allah ve Resulü, sahabe olana birine kâfir derken, sen kim oluyorsun da Allah’ın ayetleri ile alay edenlere, İslam’i yasayı hayattan soyutlamış ve şeyhini ikinci ilah edinmişkimseleri namaz kılıyor diye tekfir edemem diyorsun.

Bu haddini bilmemek, Allahtan daha merhametli olduğunu söylemektir ki Rabbim bizleri bunların şerrinden muhafaza buyursun.

Biz zahire bakarız kalpleri bilen Allah‘tır. Yani bir kişi açıkça İslam’a ters bir ideolojinin, eylemsel ve söylemsel bayraktarlığını yapıyorsa, bizim için bu durum yeterlidir. Onun iç dünyasını belirleyebilmemiz mümkün değildir kalpleri bilen Allah’tır. Kişinin bu durumutekfiri gerektiren bir eylem ve söylemdir.

Elbette ki namaz, Müslümanın yerine getirdiği bir ibadettir, ama namazla beraber, bilerek kâfirlik yapıyorsa, namaz kıldığından ötürü tekfir edilemez demek decinayettir.

Genel bazda şunları yapan kâfirdir denilebir, ama kişi bazlı tekfir caiz değildir demek, cehaletin zirve yaptığı noktadır. Kişi şirk işlese de küfri bir amel etsede biz onu tekfir edemeyiz demek, İslam inancında yeri olmayan şaz bir cümledir.

Niye kardeşim, bu din reel değilmidir, bu din kural ve prensipleri ile kaim değilmidir.

13.01.2018 (Ahmet Öztürk)

DİĞER YAZILAR

15 Temmuz ve sonrasında oluşan yalaka âlimler

Darulharp’te bilmemek tekfire engel mi? ve hatime -11-

Kim kâfiri tekfir etmezse oda kâfir olur -10-

Toplumsal tekfir

Tekfirci olmak 8

Tekfirci olmak 7

Tekfirci olmak 6

Tekfirci olmak 4

Tekfirci olmak 3

Tekfirci olmak 2

Tekfirci olmak 1

Nasihat ve hasbıhal 2

Nasihat ve hasbıhal 1

Ebu cehiller neden iman etmezler -3 –

Ebu cehiller neden iman etmezler? -2-

Ebu Cehiller Neden İman Etmezler? -1-

ÇIKMAZ YOL