22 Şubat 2018 Perşembe
Sosyal etkinlikler okullarda neden önemlidir

Abdurrahman Örnek

Sosyal etkinlikler okullarda neden önemlidir

Milli Eğitim Bakanlığının son yıllarda yapmış olduğu güzel çalışmalardan biride e –Okul Sosyal Etkinlik Modülübu modül okullarımızda öğretmenlerimiz aracılığı ile yapılmakta olan sosyal etkinlikleri disipline etmek, kayıt altına almak, sosyal etkinlikleri yapan ve başarı elde eden öğretmenlerin öne çıkmasını sağlamak sosyal ekinliklerin akademik başarıya etkisini ölçmek ve veri tabanı oluşturmak amacıyla hazırlanmış olan bu proje pilot uygulaması ile 81 il 162 okulda şuan uygulanıyor. Buradan alınacak sonuçlar doğrultusunda ise ikinci dönem tüm Türkiye geneline yaygınlaştırılacaktır.

Sosyal etkinliklerin;hayatta, eğitimde, okullarda bireylerin sosyal ve kişisel gelişimine katkısı inkâr edilemez bir gerçeklik olarak önemli bir yere sahiptir. Öğrenciler sosyal etkinlikler ile hem kendilerini ifade etmekte hem de akranları ile sosyalleşme sürecinde ihtiyaç duydukları (sosyal, kültürel, sanatsal, sportif, sosyal içerme destek programları)aracılığı ile ihtiyaçlarını gidermektedirler; okulda öğrenilen bilgi ve öğrenmeler günlük hayatta kullanılabilmeli öğrenme ortamı buna uygun olmalı bu öğrenmeler sosyal etkinliklerle desteklenerek öğrencilerin gelişimine katkı sunmalıdır. Çünkü sosyal etkinlikler bilginin beceriye dönüştüğü ortam ve süreçlerdir.

Eğitimin;öğrencilerde-bireylerde mutlu birer fert olmalarını hedefleyen bir yapısının olması gerekir. Eğer eğitim sistemi bu hedef üzerine kurulmaz ise Farabi; eğer sadece bireylerin-öğrencilerin zihinlerine hitap eden bir eğitim-öğretim sistemine sahip olunursa doyumsuz mutsuz insanlar yetiştiririz diyor. Eğitim zihin-kalp arasında verilmeli ki mutsuz ruhsuz bireyler yetişmesin. Sosyal etkinlikler öğrencilerinduyuşsal alanlarına hitap ederek onların duygusal anlamda yeterli birer birey-öğrenci olmalarını hedeflemektedir. Yani onları duygusal anlamda ihtiyaçlarını gidererek yoğun öğrenme ortamlarından uzaklaştırarak rahatlamalarını sağlamaktadır. Yapılan araştırmalar spor, sanat, bilim, kültürel veya sosyal destek projelerinde görev alan öğrenci ve bireylerin duygusal alanda kendi kendilerine yeterli birer fert oldukları, daha sosyal ve dışa dönük davranışlar sergilediklerini göstermektedir. Ayrıca sosyal etkinliklerin madde bağımlığı, uyuşturucu ile mücadelede, disiplin sorunlarının çözümüve davranış bozukluğu gösteren bireylerin tedavisinde de kullanılmakta ve gayet olumlu sonuçları vermektedir.

Milli Eğitim sistemi öğretim ve öğrenme merkezli öğrencilerin bilişsel (zihinsel) alanlarına hitap eden bir eğitim sistemi yapısına sahiptir. Her ne kadar en son yapılan müfredat değişikliği ile kazanım ve ders içeriklerine sosyal etkinlikler eklense de müfredatın ana çatısı ve ekseni kendini muhafaza etmekte yani akademik öğrenme uygulamada hala ağırlığını korumaktadır.

Milli Eğitim Bakanlığı ülke genelinde son 10-15 yılda okulları niceliksel yönden (derslik sayısı, ücretsiz ders kitapları, ders araç gereçleri, akıllı tahta vb.) ihtiyaç ve taleplerini yerine getirdi. Ancak okullarda nitelikli eğitim verme noktasında ise istenilen ve arzu edilen yerde değil.Değişim ve gelişimi yakalayabilmek için çağın gerektirdiği öğretmeni yetiştirmediğimiz ve öğrencileri dinleyip çözümler çıkarmadıkçahem sosyal etkinlikler bağlamında hem de diğer ders alanlarında istenilen başarının elde edilmesi mümkün gözükmemektedir. Bu anlamda öğretmen yetiştirmede ve öğretmen yeterlikleri alanlarında yeniden bir yapılanmaya gitmek gerekiyor.

Milli Eğitim Bakanlığı proje üretmede çok iyi aynı zamanda yapılan projelerinhebaedilmesinde de bir o kadar mahir bunun kendi içinde birçok nedeni olabilir ama umarız bu proje ile okullarımız sosyal etkinlikler bağlamında birer çekim merkezi olur; öğrencilerimizde sosyal etkinlikler aracılığı ile kendilerini ifade edecek ortam ve süreçler yaşarlar.

7.02.2018 (Abdurrahman Örnek)

DİĞER YAZILAR

Kendine bir söz ver

Eğitim ve görenek

Kimine göre iyi, kimine göre acıdır hayat

Mithat Enç’in Gaziantepli olduğunu bilenler el kaldırsın

İran’da yeni kurtarıcı mehdi; şah mı olacak?

Yeni bir dünya şifresi: Kudüs

Efendi iken paryalaşan devlet Endülüs(2)

Efendi iken paryalaşan devlet Endülüs

Olasılık temennisi

Öğretmenime mektup

İyi öğretmen kendini yenileyen öğretmendir

Yeniden bismillah demeliyiz

Geçmişte bıraktıklarımız

Çarpık kentleşme ve mahremiyetsizlik

Tanımlanmamış insan

Teslimiyette temsiliyet krizi

Teog kaldırılsın ama…

Niçin kitap okumalıyız?

Şimdi eğitim vakti

Bir avuç umut ısmarladım

ÖSYM VE YÖK BAŞKANININ İÇİ RAHAT MI?

Dil kültür’ün vazgeçilmezidir

 ÇOCUKLAR BİZDEN  NE  İSTER?

İnsani Bir İhtiyaç Olarak İletişim

  LYS’de Doğru Tercih Zamanı

15 Temmuz; Sivil Direniş Ve Yeniden Diriliş Günü

Suriyelilere yapılanları kınıyoruz!

Suriyeli Mültecilerle Yeniden Kardeşlik Zamanı

Yeni Bir Neslin İnşası İçin Yaz Kur’an Kursları

AVM   Fetişizmi

Tatile Girerken Öğrenciler   Ne Yapmalı

Haberin Kaynağı Ve Müslümanca Tavır

Bir Tutkudur Okumak

Aile içi iletişimde ebeveyn çocuk iletişimsizliği

Özrüm Kabülümdür

Asıl Mesele Öğretmen Olmak ( 2 )                                      

Asıl mesele Öğretmen olmak ( 1 )

Eğitim de rehberlik hizmetleri - 3

LOKMAN SURESİ İLE DEĞERLER EĞİTİMİ

ANLAMSIZLIĞIN ANLAMLAŞMASI

Eğitim de rehberlik hizmetleri - 2

AKADEMİK EĞİTİMCİLER DERNEĞİ  ÇALIŞMA RAPORU -1

MERHAMET OLSUN İSTİYORUM

İNSAN VE İNŞASI

  KANAYAN YARAMIZ MADDE BAĞIMLISI ÇOCUKLAR

ÖTEKİLEŞTİRMEDEN SEVMEK

Okul öncesi Eğitim’de din eğitiminin gerekliliği

Dijital işgal ve savunmasız çocuklar

OKULLAR NASIL OLMALI

EĞİTİMDEKİ TEMEL SORUNLARDAN BİRİ

STK’LARA ÇAĞRIMIZ

STK’LARA ÇAĞRIMIZ

MÜSLÜMANLARIN YÖNETİCİLİKLE İMTİHANI