17 Haziran 2019 Pazartesi
YKS öncesi adaylar için görüş ve öneriler

YKS öncesi adaylar için görüş ve öneriler

Akademik Eğitimciler Derneği Rehberlik Servisi, 15/16 Haziran tarihlerinde yapılacak olan YKS ile ilgili öğrencilere tavsiye ve önerilerde bulundu.

Akademik Eğitimciler Derneği Rehberlik Servisi’nin 15/16 Haziran tarihlerinde yapılacak olan YKS ile ilgili öğrencilere tavsiye ve önerileri;

Üniversite sınavına girecek adaylar son haftaya girilirken yeni konu çalışmak yerine güçlendirme çalışmalarına ağırlık vermelidir. Deneme sınavlarında yanlış ya da boş soruları konuya geri dönerek yeniden çözmek iyi bir tamamlama ve pekiştirme çalışması olacaktır. Sınava 2 gün kala rötuş çalışmaları yapılmalı, yeni konu kesinlikle çalışılmamalıdır. Son iki günde çalışmalar bırakılmalıdır. Son iki gün dinlenme zamanıdır ve bilginin oturması, bedenin ve zihnin dinginleşmesi için son derece önemlidir. Eğer son iki gün çalışmamak çok kaygı yaratacaksa mümkün olduğunca hafif tempoda soru çözülebilir.  YKS Temel Yeterlilik Testi'nin (TYT)  15 Haziran'da saat 10.15'te düzenleneceğini sınavın 120 sorudan ibaret olduğu ve adaylara 135 dakika süre verileceği, 16 Haziran'da 10.15'te Alan Yeterlilik Testi'nin (AYT) 80 sorudan ibaret olduğu 180 dakika süre verileceği 15.45'te ise Yabancı Dil Testi'nin uygulanacağı. Adayların sınav öncesinde YKS kılavuzunu dikkatle okumaları, öğrencilerin, sabah oturumlarında saat 10.00'dan, önce salona girmesi saat 10.00’dan sonra hiçbir şekilde sınava alınmayacaklarını bilmeleri gerekir. Adaylar sınava gereğinden fazla anlam yüklememeli Sınava ilişkin başarı durumu ile yaşam başarısı arasında ciddi bir ilişki yoktur. Bizdeki algı belki sınavda başarılı olmayla hayatta başarılı olmayı olmazsa olmaz olarak dayatmakta. Oysa sınavda başarılı olmamız yada başarısız olmamız bizi başarılı ya da başarısız birisi yapmaz. Sınav başarıları ile bireysel başarılarda öne çıkabilirsiniz ama sosyal hayattaki başarı sosyal ve manevi başarılar ile mümkündür. Sınavların sonucu ne olursa olsun öğrencilerin ilgi alanlarına ve gelişim süreçlerine dönük olarak devam etmelidir. Kaygıyı fazla abartamadan sınırda tutmak, sınav öncesi ve sınav sonrası kaygılarını sınava taşımamak gerek. Öğrenciler tamamen sınava ve sorulara odaklanmalı olumsuz kaygıları beynin bertaraf edeceğini bilmeliler.  'Sınavda başarısız olur muyum?' düşüncesi kaygıyı artıracağı için başarı kaybına sebep olacaktır. Bu da sonuç olarak adayda öz güven eksikliği yaratabilir. Sınavın diğer belirleyici etkeni okuma  (Kitap Okuma) alışkanlığı olan öğrencilerin soruları okumada, analiz etmede, düşünme becerilerini farklı çözümler uygulama öğrencilerin sınav başarısında başarılı olmalarını belirleyecektir. Sınav kaygısının, adayın başarısını engelleyecek seviyede olmaması orta düzeyde kaygı duymak yeterlidir. Başkalarının performansının kesinlikle ölçü alınmaması kıyas ve rekabet yapılmaması gerekir. Ailelerin çocuklarına kesinlikle güvenmeleri sınavın ölüm kalım meselesi olmadığını mutlaka sınavın telafisinin olduğunu çocuklarına hissettirmeleri gerekir. Beslenme ve uyku düzeni sağlıklı ve yeterli hale getirilmelidir. Lüzumsuz iletişim gerginliklerinden mümkün olduğunca kaçınılmalıdır.  Sabah kahvaltısı, öğle yemeği ve özelliklede akşam yemeğinde sağlığı bozma tehlikesi olan yiyeceklerden uzak durulmalı, farklı yemeklerden ziyade genellikle yenilen yemekler tüketilmeli. Uyku saati yaklaşınca ılık bir duş alınmalı;  uyku saatinde her türlü olumsuz düşüncelerden uzaklaşarak rahat bir uykuya geçilmeli. Sınava girişte geçerli kimlik belgesi ve sınava giriş belgesinin bulundurulması gerektiğini, ilgili oturuma ait sınava giriş belgesini yanlarında bulundurmayan adayların binalara giremeyeceğini bilmeleri gerekir. Şimdiden YKS’ye girecek tüm adaylara başarılar diliyoruz.

BÜLTEN

12.06.2019 (Haber Merkezi)

Yorumlar (0)

Yorum Yaz