Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk’un gündeme getirdiği bölgesel tatil uygulamasını değerlendiren Gaziantep Eğitim İş Şube Başkanı Mustafa Ay, uygulamanın bazı olumsuzluklara yol açabileceğini belirterek, uygulamanın eğitim sisteminde yaşanan sorunları ortadan kaldırmayacağını söyledi. Bölgesel tatil uygulaması için tüm paydaşlarının fikrine başvurulması gerektiğini belirten Ay, “Eğitim İŞ olarak diyoruz ki; Atılacak adımdan yalnız bu günü yaşayanlar değil, gelecek nesillerde etkilenecektir. Eğer Ulusal bütünlüğümüzü korumak istiyorsak atılacak adımlar çağdaş, bilimsel, laik, demokratik, kamusal ve nitelikli eğitim adına atılmalıdır. Eğitim öğretim birlikteliğinden asla vazgeçilmemelidir. Bölgesel tatil değil, bölgeler arasındaki eğitimin nitelik farkını ortadan kaldıracak çalışmalar istiyoruz” dedi.

BÖLGELER ARASINDAKİ FARKI ORTADAN KALDIRACAK ÇALIŞMALAR İSTİYORUZ

Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk’un gündeme getirdiği bölgesel tatil uygulamasını değerlendiren Gaziantep Eğitim İş Şube Başkanı Mustafa Ay, uygulamanın bazı olumsuzluklara yol açabileceğini belirterek, uygulamanın eğitim sisteminde yaşanan sorunları ortadan kaldırmayacağını söyledi. Bölgesel tatil uygulaması için tüm paydaşlarının fikrine başvurulması gerektiğini belirten Ay, “Eğitim İŞ olarak diyoruz ki; Atılacak adımdan yalnız bu günü yaşayanlar değil, gelecek nesillerde etkilenecektir. Eğer Ulusal bütünlüğümüzü korumak istiyorsak atılacak adımlar çağdaş, bilimsel, laik, demokratik, kamusal ve nitelikli eğitim adına atılmalıdır. Eğitim öğretim birlikteliğinden asla vazgeçilmemelidir. Bölgesel tatil değil, bölgeler arasındaki eğitimin nitelik farkını ortadan kaldıracak çalışmalar istiyoruz” dedi.

PİLOT UYGULAMALAR GERÇEKLEŞTİRİLMESİ GEREKİR

Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk’un gündeme getirdiği bölgesel tatil uygulamasını değerlendiren Gaziantep Eğitim İş Şube Başkanı Mustafa Ay, “Milli eğitim Bakanlığının basına sözlü olarak vermiş olduğu demeçten yola çıkarak, bölgesel tatil ile ilgili  kafalarında aslında bir fikirleri olduğu belli. Elbette böyle bir uygulama olacaksa diğer paydaşlarında fikrinin alınması, saha çalışması yapılması, pilot uygulamalar gerçekleştirilmesi gerekir. Bu güne kadar her alanda biz yaptık oldu zihniyetiyle yapılan uygulamalar er yada geç duvara toslamıştır. Görülmüştür ki uygulamalar toplumun tüm kesimini ciddi şekilde etkilemiştir.  Eğitim deneme yanılma yöntemi ile şekillendirilemeyecek kadar hassas ve önemlidir. Yanlış uygulamaların  bedelini bazen çok hafif şekilde atlatırken bazen çok ağır bedeller ödüyoruz” dedi.

TÜM PAYDAŞLARININ FİKRİNE BAŞVURULMASI GEREKİYOR

Bölgesel tatil uygulaması için tüm paydaşlarının fikrine başvurulması gerektiğini belirten Ay, “Ülkemiz 783.562 km2’lik bir alana sahip bir ülkedir. Ancak; Her şeye rağmen ülkemizde abartılacak kadar da gerek iklim koşulları bakımından gerek sosyo ekonomik bakımdan bölgesel farklı uygulamalara gidilecek kadar uçurum bulunmamaktadır.  Yaşanabilecek bazı sıkıntıların çözümü için valilikler yetkilendirilmiştir. İl valilikleri konu ile çözüm üretmeye çalışmaktadır. Yine tarım, hayvancılık, sanayi göz önünde bulundurulacak olursak, mevsimsel göçlerin ülkemizde artık çok fazla yaşanmadığı gözlenmektedir. Türkiye Cumhuriyeti devleti, bazı Avrupa ülkeleri yada ABD gibi eyalet sistemi ile yönetilmiyor. Ülkenin birlikteliği, ulusal birliktelik içinde eğitimde öğretimde birliktelik şarttır. Ülkemizde eğitimde yerel yönetimlere bırakılamaz. Bu farklı uygulamalar acaba hangi farklılıkları doğuracaktır. Bölgesel tatil uygulamaları sonrası hangi bölgesel uygulamalara geçilecektir.  Bir bölgede Cumhuriyet Bayramı, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı kutlanırken diğer bölgede tatil mi olacak? İlla ki bir değişiklik yapılacaksa;   Mutlaka alan çalışması yapılmalı, tek kaynaktan beslenilmemeli, konunun tüm paydaşlarının fikrine başvurulmalıdır. Eğitim öğretim birlikteliğini koruyacak, kamusal eğitimi koruyacak, Bilimsel ve akademik çalışmalar sonucu bir adım atılmalıdır. İklim koşulları bahane edilerek, bölgesel eğitim bahane edilmek yerine MEB bütçesinin artırılması, okullar iklim şartlarına hazırlıklı duruma getirilmelidir. Bu durumdan elbette ülkeyi yöneten iktidarlar sorumludur” ifadelerini kullandı.

BÖLGELER ARASINDAKİ NİTELİK FARKININ ORTADAN KALDIRILMASINI İSTİYORUZ

Bölgesel tatil değil, bölgeler arasındaki eğitimin nitelik farkını ortadan kaldıracak çalışmalar istediklerini ifade eden Ay, “Eğitim İŞ olarak diyoruz ki; Atılacak adımdan yalnız bu günü yaşayanlar değil, gelecek nesillerde etkilenecektir. Eğer Ulusal bütünlüğümüzü korumak istiyorsak atılacak adımlar çağdaş, bilimsel, laik, demokratik, kamusal ve nitelikli  eğitim adına atılmalıdır. Eğitim öğretim birlikteliğinden asla vazgeçilmemelidir. Bölgesel tatil değil, bölgeler arasındaki eğitimin nitelik farkını ortadan kaldıracak çalışmalar istiyoruz.  Mustafa Kemal Atatürk’ün ‘’Eğitimdir ki bir milleti; ya hür, bağımsız, şanlı, yüksek bir topluluk halinde yaşatır; ya da esaret ve sefalete terk eder.’’ sözlerinden yola çıkarak, gelecek eğitim planımızı yapmamız gerekir. Hür, bağımsız, şanlı, yüksek bir topluluk olarak yaşamak için ulusal eğitim birlikteliğine önem vermemiz gerekir. Aklın ve bilimin rehber edildiği Mustafa Kemal Atatürk’ün yolunda yürümeliyiz” diye konuştu. 

BAHRİ UÇAR