<p>Eğitim İş kolunda bakanlığın resmi rakamlarına göre 100 binin üzerinde öğretmen açığı varken, yüz binlerce öğretmen atama beklerken açıklanan 20 bin öğretmen ataması ihtiyacın ve beklentinin çok uzağında kalmıştır “diye konuştu.</p> <p><strong>RESMİ RAKAMLARA GÖRE 100 BİN CİVARINDA ÖĞRETMEN İHTİYACI VAR</strong></p> <p>Birleşik Kamu-İş Konfederasyonu Gaziantep İl Temsilcisi Mustafa Ay, “Sürekli eğitim sistemiyle ve müfredat değişikliğiyle istihdam edilecek öğretmen ile eğitim fakültelerine alınan öğrenciler arasında denge kurmak için hiçbir çaba sarf edilmediği gibi yapılan alımlarla da eğitim neredeyse kaderine terk edilmektedir. Resmi rakamlara göre 100 bin civarında öğretmen ihtiyacı varken, sadece 20 bin öğretmen atamasının yapılması demek önümüzdeki yıla atama bekleyen öğretmen sayınına en az 30 bin öğretmenin daha eklenmesi, öğretmen açığının daha da artması demektir.</p> <p>Özel okul kapılarına genç öğretmenlerin mecbur edilmesi, ücretli köleliğe mahkûm edilmesi demektir.  Özel sektörde asgari ücret düzeyine yakın ücretlerle çalıştırılan birçok öğretmenin çaresiz bırakıldığı gibi, kadrolu çalışması gereken devlet okullarında asgari ücretinde altında, yarım sigortalı olarak öğretmenin çalıştırılması demektir ”dedi.</p> <p><strong>HANGİ MESLEK GRUPLARI ÜCRETLİ OLARAK YÜRÜTÜLMEKTEDİR</strong></p> <p>Mustafa Ay ”Lafa gelince dünyanın en saygın mesleklerinden birisi olan öğretmenlik bu koşullarda özel sektör ve kamu tarafından ücret ve emek sömürüsü yapılan bir meslek grubuna dönüştürülmüş, bu atamalarla sömürünün hızla artacağı görülmektedir. Öğretmenin Uygarca, İnsanca bir yaşam sürdürebilmesi için ülke koşullarında yoksulluk sınırının altında bir ücrete çalışmaması gerekirken, açlık sınırının altında çalıştırılarak nasıl verimli olması beklenmektedir. </p> <p>Ücretli çalışmasının hangi gün biteceğini bilmeyen öğretmen öğrenciye ne kadar verimli olabilecektir. Başka hangi meslek gruplarını ücretli olarak yürütülmektedir? Milli bir politika olan eğitim hükümet politikalarına mı dönüşmektedir? Yetersiz dersliklerle, eğitim sistemi ve sıkça müfredat değişikliği yetmemiş gibi ihtiyaçtan uzak öğretmen atamalarıyla eğitim nereye götürülmek istenmektedir ”diye konuştu.</p> <p><strong>KADROLU ATAMALAR YAPILMALIDIR </strong></p> <p>Kadrolu öğretmenlerin atanması gerektiğini belirten Mustafa Ay “Başta Milli Eğitim Bakanlığı olmak üzere 2020 yılı öğretmen alımlarını yeniden gözden geçirmeli, ücretli öğretmenliği ortadan kaldıracak atama rakamları telaffuz edilmelidir. Gerçekten amaç muasır medeniyetler düzeyine çıkmak ise 2020 yılı bütçesinde eğitime ayrılan pay yeniden değerlendirilmeli. Okul, derslik ve öğretmen ihtiyaçları göz önüne alınmalıdır. Eğitim Laik, bilimsel ve kamusal olmalıdır. Beyaz önlük giydirerek eğitimin kalitesi, öğretmenin değeri artmaz. </p> <p>Yeterli derslik yapılarak, donanım sağlanarak, okul ve öğretmen ihtiyacı karşılandığında, öğretmene hak ettiği değer verildiğinde sorular çözülür. 20 bin öğretmen ataması ihtiyaçların çok uzağında kalmıştır. Ücretli öğretmen görevlendirerek öğretmen açığını kapatmak yerine, Ücretli öğretmen atamalarından vazgeçilmeli,  öğretmen açığını karşılayabilecek rakamlar telaffuz edilmeli ve kadrolu atamalar yapılmalıdır” dedi.</p> <p>FATMA ÇAN</p>